Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gamle tabletter


PP#1

Anbefalte innlegg

Jeg skal i en rimelig kjip begravelse om noen dager og trenger noe å roe meg ned på den dagen. Har noen 10-12 år gamle Vival stående, vil de fortsatt fungere?

Legekontoret her er så godt som umulig å få hjelp hos, eviglang kø, stort sett øyeblikkelig hjelp etc...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PP#1 skrev (38 minutter siden):

Jeg skal i en rimelig kjip begravelse om noen dager og trenger noe å roe meg ned på den dagen. Har noen 10-12 år gamle Vival stående, vil de fortsatt fungere?

Legekontoret her er så godt som umulig å få hjelp hos, eviglang kø, stort sett øyeblikkelig hjelp etc...

Gamle medikamenter kan ha dårlig eller annen virkning enn det de engang hadde, så nei de bør ikke tas.

 

Lenke til kommentar
Gjest 8be91...e06
TwoFace skrev (23 minutter siden):

Ikke vurder det en gang. Ta deg en whiskey, eller sprit av noe slag. En liten munn, og puss tennene godt.

For noe tull.

De mister kanskje virkning over tid, men de får ikke annen virkning eller farlig virkning.

Anonymous poster hash: 8be91...e06

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Guest 8be91...e06 said:

For noe tull.

De mister kanskje virkning over tid, men de får ikke annen virkning eller farlig virkning.

Anonymous poster hash: 8be91...e06

https://www.helsenorge.no/medisiner/medisiner-holdbarhet-og-oppbevaring/

Quote

Brukar du ein medisin som har gått ut på dato eller som er oppbevart feil? Då kan du risikere at

  • medisinen ikkje verkar som han skal
  • du i sjeldne tilfelle får fleire eller nye biverknader

 

Lenke til kommentar

Går det an å sende en beskjed til legen din via helsenorge.no og forklare situasjonen? De har en slags chattefunksjon. Jeg har fornyet respeter på andre ting der en gang. Vedkommende lege kan bare utføre noen få tastetrykk, og vipps har du elektronisk resept, og du kan hente en pakke ny Vival på Apoteket med én gang. Dette er jo en unntakssituasjon, og det er åpenbart at du ikke misbruker tablettene. 

Lenke til kommentar
Gjest 8be91...e06 skrev (16 minutter siden):

For noe tull.

De mister kanskje virkning over tid, men de får ikke annen virkning eller farlig virkning.

Anonymous poster hash: 8be91...e06

Sier du som gjemmer deg bak anonymitet? Ikke uttal deg om noe som du helt klart har null peiling om.

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (25 minutter siden):

Går det an å sende en beskjed til legen din via helsenorge.no og forklare situasjonen? De har en slags chattefunksjon. Jeg har fornyet respeter på andre ting der en gang. Vedkommende lege kan bare utføre noen få tastetrykk, og vipps har du elektronisk resept, og du kan hente en pakke ny Vival på Apoteket med én gang. Dette er jo en unntakssituasjon, og det er åpenbart at du ikke misbruker tablettene. 

Tja, prøvde og få kontakt med min fastlege over en 14 dager tid uten og lykkes med det, flere meldinger via HN samt timer med ringetone, måtte til slutt reise opp til kontoret og forlange fortgang, det hjalp.

Men "noen dager" som TS skriver ville jeg bare troppet opp på legekontoret umiddelbart.

Lenke til kommentar
Nautica skrev (4 timer siden):

Tja, prøvde og få kontakt med min fastlege over en 14 dager tid uten og lykkes med det, flere meldinger via HN samt timer med ringetone, måtte til slutt reise opp til kontoret og forlange fortgang, det hjalp.

Men "noen dager" som TS skriver ville jeg bare troppet opp på legekontoret umiddelbart.

14 dager uten å få kontakt? Høres helt sprøtt ut. Jeg bor midt i Oslo, og har aldri opplevd mer enn fem minutters telefonkø til mitt legekontor. Hvor har du fastlege?

Lenke til kommentar

TS, hvis du _IKKE_ kjører ifbm med begravelsen og i etterkant, så du kan forsøke postafen. Det er reseptfrie reisesyketabletter, som kan kjøpes i dagligvarebutikk, som også har den bivirkningen at du blir svært beroliget/søvnig. Det kan fungere som en _nødløsning_. Men du blir veldig trøtt av de, i en god stund etter. 

Jeg har også vært i en veldig kjip begravelse, til min egen far som døde av altfor ung og uventet. Tok ingen beroligende da, men jeg var helt utav meg. Følte jeg holdt på å svime av hele tiden, alt føles så uvirkelig og kaotisk og jeg kjente bare på en bunnløs sorg. Bare husk på at det er helt lov til å være ute av deg. 

Tenker masse på deg. Det er skikkelig tøft å miste noen man er glad i, så du får all omtanke fra meg. 

Lenke til kommentar

Synes vi overreagerer her jeg.

Traadstyrer har bevist at han kan ha et glass med Vival i skapet i 10 -12 aar og har dermed full kontroll, og ogsaa erfaring med aa ta disse tidkigere i livet.

10 - 12 aar gamle vival, hvis de har staatt toert og greit, er helt greie. Virker sikkert like sterkt ogsaa.

Bare ikke ta for mangen.

Tror det er mangen Elvisbokser, som ligger verre ann enn det rundt om kring.

Lenke til kommentar

Tenker det er MANGE som har liggende gamle utdaterte medisiner og som aldri kommer så langt som til et diskusjonsforum og jeg regner med det er liv i disse enda...ja medikamentene altså. Hadde dette med utgått dato presentert et alvorlig problem hadde vi nok visst det. Var i min mors begravelse tidligere i år og lurte fært på hvordan dette ville gå, men det gikk egentlig veldig mye bedre enn forventet uten å blande inn noe beroligende av noe slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...