Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beskyldninger


Gjest bfa08...35a

Anbefalte innlegg

Gjest bfa08...35a

Dette kan virke som en filleting og kanskje det er det, men det er gjentagende så det begynner å bli litt frustrerende.

Det er en ganske sta og kverulerende person jeg må forholde meg til.  Personen hevder at det var jeg som kjøpte x produkt. Jeg vet at jeg ikke har gjort dette og svarer bare nei. Vedkommende gir seg ikke og sier jo, jeg sier nei, deretter jo...osv og så blir det dårlig stemning.

Det har ingen betydning hvem som har kjøpt produktet, bare det at det blir hevdet at jeg har dårlig hukommelse, når dette ikke stemmer. Så det går litt ut over stoltheten min. Men på den andre siden liker jeg ikke å krangle, spesielt ikke om en slik filleting.

Så burde jeg bare si meg enig at jeg kjøpte produktet og "innrømme" at jeg er glemsk. Eller skal jeg stå på mitt selv om stemningen blir dårlig?

 

 

Anonymous poster hash: bfa08...35a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bfa08...35a

Bare helt taus? Det blir på en måte å si at jeg er uenig uten at jeg sier noe. Mulig det er best å gjøre. Mulig vedkommende vil si det igjen, men da bare forholde meg taus fremdeles?

Anonymous poster hash: bfa08...35a

Lenke til kommentar
Gjest bfa08...35a skrev (17 minutter siden):

Vedkommende gir seg ikke og sier jo, jeg sier nei, deretter jo...osv og så blir det dårlig stemning.

Enten så svarer du: "er du enda på dette ? Hva kan jeg gjøre for å få deg til å forstå at svaret er nei?" 

Eller så får du jo bare ignorere vedkommende når det kommer opp. 

Er det en kollega ? Eller familie ? Høres jo ut som om personen prøver å gaslighte deg. 

Lenke til kommentar
Gjest bfa08...35a

Sjef faktisk. Personen er har veldig dårlig korttidshukommelse selv så det det er kanskje årsaken til dette. Vil ikke innrømme feil, fordi bekrefter dårlig hukommelse.

Anonymous poster hash: bfa08...35a

Lenke til kommentar
Gjest bfa08...35a skrev (9 minutter siden):

Sjef faktisk. Personen er har veldig dårlig korttidshukommelse selv så det det er kanskje årsaken til dette. Vil ikke innrømme feil, fordi bekrefter dårlig hukommelse.

Ah ok. 

Men da må det jo være mulighet å finne ut hvem som kjøpte? Referanse på faktura? 

Istedenfor å krangle med sjefen din, vil jeg foreslå følgende: Om jeg kjøpte denne? Nei var ikke meg som la inn bestillingen. Skal jeg hjelpe deg å gå gjennom fakturaene slik at vi kan finne ut sammen hvem som gjorde det? 

Litt som med et småbarn, bare omdiriger samtalen å få han over på noe annet. 

Endret av Påkrevdnavn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bfa08...35a

Skjønner, altså hvem som kjøpte har egentlig ingen betydning om det var meg eller en annen kollega. Har bevist dette tidligere at det ikke var meg men sjefen husker tydeligvis ikke dette når situasjonen gjentar seg. Jeg har lyst på minst mulig konflikt og tror ikke det vil være gunstig at jeg beviser at sjefen tar feil. Kanskje det å være taus er best selv om det går litt på selvfølelsen min løs.

Anonymous poster hash: bfa08...35a

Lenke til kommentar
Gjest bfa08...35a skrev (4 minutter siden):

Jeg har lyst på minst mulig konflikt og tror ikke det vil være gunstig at jeg beviser at sjefen tar feil.

Det er jo selvsagt litt opp til deg. 

du har to veier slik jeg ser det. 

1) om det ikke spiller noen rolle, bare si deg enig da. At det var du som kjøpte det. 

2) om du ikke vil ha på deg at du kjøper noe du ikke har kjøpt, så må du få sjefen din til å stole på deg, slik at når du korrigerer sjefen, så godtar sjefen din det,. 

 

Jeg har en sjef som er så glemsk att hjelpes. Men han stoler på meg 100%, og spør han meg om noe så svarer jeg ærlig, og da aksepterer han det uten å mukke.

Men jeg måtte ta ett par runder hvor vi gikk gjennom ting og så snakket vi om tillit til meg som hans arbeidstaker etterpå. Jeg vet at jeg gikk litt hardt og litt rett på, men i ettertid er arbeidsdagen min mye bedre. At sjefene mine har tillit til meg som arbeidstaker er et must for at jeg skal trives et sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bfa08...35a
Påkrevdnavn skrev (På 11.8.2022 den 13.20):

om det ikke spiller noen rolle, bare si deg enig da. At det var du som kjøpte det. 

Kan det bare det at det går litt på selvfølelsen løs å innrømme en egenskap jeg ikke har. Kan kanskje bli brukt mot meg senere. 

Ellers takk for gode innspill 

Anonymous poster hash: bfa08...35a

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...