Gå til innhold

Flicker under spilling


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Sliter med at jeg får en slags refresh på skjermen under spilling. Er snakk om en horisontal linje som går nedover skjermen. Føles også som jeg får en del latency med dette i tillegg. 

Har prøvd å avinstallere drivere. 

Litt vanskelig å forklare men er som om bildet blir oppdatert i slow motion. 

Er bare under spilling. 

 

Kan dette være skjermkortet eller strømforsyningen? 

 

Sitter i ett 3070 og en aaaalt for gammel hx750 psu 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser linjen ut? Hvis det ser ut som bildet blir revet i to og forskjøvet er det som oftest screen tearing som er problemet. Da er det gjerne vsync/gsync/freesync som må til. 

Du kan prøve å laste ned for eksempel MSI afterburner for å se temperaturer og gpu bruk når dette skjer for å se om det har noen sammenheng. 

Ellers anbefales det vanlige med clean install av drivere. 

Lenke til kommentar
The_Viper skrev (17 minutter siden):

Er en enkel linje som går nedover bildet. Er ett problem som oppstod for en måned siden kanskje. Aldri slitt med det før. Så tenkte kanskje det kan være strømforsyningen eller grafikkortet. Har MSI Afterburner og temperaturene er fine.

Jeg fikk den linjen etter at jeg oppdaterte til siste Nvidia driver. Du kan prøve å laste ned forrige versjon også se om det blir bedre da. Hos meg ble den borte.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (På 10.8.2022 den 12.24):

Jeg fikk den linjen etter at jeg oppdaterte til siste Nvidia driver. Du kan prøve å laste ned forrige versjon også se om det blir bedre da. Hos meg ble den borte.

Prøvde med en driver noen versjoner bak. 516.59, men problemet er der enda. Skal sjekke om jeg får tatt opp slik at dere får sett. Når jeg spilte Warzone var det enda mer merkant, da ble det en god del latency også. Så det blir ett problem. 

Ganske sikker på at det ikke er ett gsync problem heller, men skal sjekke det ut😊

 

Men takk for godt forslag😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...