Gå til innhold

ta ut større pengebeløp fra banken. Hvordan da?


Gjest e3247...470

Anbefalte innlegg

Gjest e3247...470

hvis man for eksempel skal kjøpe et kjøretøy eller noe annet kostbart, men selgeren helst ønsker seg betaling i kontanter.

hvordan burde kjøperen egentlig håndtere dette? er det bare å gå til nærmeste bank å be om for eksempel 50 000 kroner eller 200 000 kroner, eller what ever det man skal kjøpe koster? kan noe sånn føre til konsekvenser, for eksempel at det går en eller annen "alarm" hos banken / skattemyndighetene, eller andre offentlige etater?

hvis man ikke ønsker å gå med sånne summer på seg fra banken, og hjem igjen (eller til selgeren av det man ønsker å skaffe seg) kan man be om å få summen levert av for eksempel en vekter eller noe hjem til seg / til arbeidsplassen sin, eller andre steder? 

Anonymous poster hash: e3247...470

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at man kan ta ut større summer i kontanter i bankfilial. Det kan kanskje hende at man må forklare hva pengene skal brukes til og/eller signere en erklæring m.t.p. hvitvasking og slikt. Så koster det nok også en del i gebyrer. Kan ikke si jeg har hørt noe om penge-kuréer før, men det kan tenkes at et vekterselskap kan frakte kontanter for deg, slik de gjør for bedrifter daglig. Det blir kanskje litt dyrt for de summene du snakker om her.

Endret av Verm
Lenke til kommentar
Gjest e3247...470 skrev (13 minutter siden):

hvis man for eksempel skal kjøpe et kjøretøy eller noe annet kostbart, men selgeren helst ønsker seg betaling i kontanter.

Anonymous poster hash: e3247...470

Da hadde jeg funnet meg en annen selger. Så enkelt er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uten erfaring, men du må bestille det på forhånd og alle spørsmål de stiller er jeg ganske sikker på at handler om din sikkerhet. Utelukke utpressing, svindel, etc.

Jeg ville absolutt aldri noen sinne funnet på å møte en selger jeg har møtt på nett med x antall tusen i kontanter. Det er en nydelig måte å rane folk på; «ta med 200’000 kroner og møt meg bak Esso klokken 01:00»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (33 minutter siden):

Jeg tok ut 100 000 kr i kontanter for rundt 10 år siden. Fikk ingen spørsmål og hadde ikke bestillt time på forhånd. Mulig ting har forandret seg siden den gang...

Du har muligens en større bank i nærheten, men de fleste banker/filialer har kun vekslepenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...