Gå til innhold

Sykepenger


Gjest c0f7c...d5c

Anbefalte innlegg

Gjest c0f7c...d5c

Har hatt en del sykefravær i de siste 2 årene, mye i forbindelse med covid. Har tatt ut noen egenmeldingsdager pga egen og barns sykdom. Det endte med av arb.giver sendte inn søknad til nav om å få dekket utgiftene pga. kronisk lidelse. De fikk avslag pga. at jeg ikke hadde nok fravær til at de kunne kalle det kronisk. 

Var nå sykemeldt i 2 uker fordi at legen sa at jeg måtte, ikke fordi jeg ville det selv. Fikk nå lønnslipp der timene for sykedagene fjernet. På timeføringsprogrammet var de også korrigert uten noe form for grunn. 

På de 2 siste årene har jeg ikke fått 1 dag betalt fra verken arb.giver eller nav selv om de er pliktige til det. Hva skal jeg egentlig gjøre? Han som har med det er håpløs å snakke med å pøser ut med lover og regler jeg ikke har peiling eller skjønner noe av.

Anonymous poster hash: c0f7c...d5c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mato skrev (På 10.8.2022 den 22.11):

når du er sykemeldt skal du levere sykemelding på nav sine sider, da må arbeidsgiver melde inn om de eller nav skal betale sykepenger.

jeg ville kontaktet nav for og finne ut hva som skjer her, de har oversikt over hva din arbeidsgiver har sendt inn om deg. 

Enig med deg man kan fint ringe dem på det  55 nummeret de oppgir. Faktisk så er en del av dem ganske hjelpsomme de gangene jeg har hatt behov for  å ringe det nummeret. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...