Gå til innhold

Toll på Ebay + tilbakebetaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^fmj skrev (38 minutter siden):

Selger må merke riktig, du skriver du betalte moms, men betalte du også tollsatsen?

Du skal ikke betale dobbelt, om du kontakter posten fikser de dette, men de trenger kvittering med VOEC-nummer.

Importkalkulator

 

Hadde en tilsvarende sak på Aliexpress. Posten avkrevde meg for MVA selv jeg allerede har betalt dette til Aliexpress fordi pakken mangler VOEC-nummeret.

Da sa Posten at de ikke kunne gjøre noe fra sin side når sender ikke har oppgitt VOEC. Dette var da en sak mellom meg og avsender.

Så i den saken måtte jeg bare akseptere fortollingsgebyret fra Posten, men jeg fikk etter mye om og men tilbake selve mva'en fra Aliexpress.

Men si gjerne fra hvis Posten sier noe annet til deg :)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (5 timer siden):

Hadde en tilsvarende sak på Aliexpress. Posten avkrevde meg for MVA selv jeg allerede har betalt dette til Aliexpress fordi pakken mangler VOEC-nummeret.

Da sa Posten at de ikke kunne gjøre noe fra sin side når sender ikke har oppgitt VOEC. Dette var da en sak mellom meg og avsender.

Så i den saken måtte jeg bare akseptere fortollingsgebyret fra Posten, men jeg fikk etter mye om og men tilbake selve mva'en fra Aliexpress.

Men si gjerne fra hvis Posten sier noe annet til deg :)

Jeg hadde nylig en sak med posten, de slettet kravet da jeg sendte dem kvittering med VOEC-nummer. De kunne ikke godta kun VOEC-nummer, det måtte være en kvittering med varens verdi etc. Denne kvitteringen finner man hos Ebay om man går inn på sin bruker, antar Aliexpress også tilbyr dette, men jeg har ikke hatt problemer der foreløpig.

Virker som du ikke har fått korrekt hjelp i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei. Har bestilt fra fire ulike selgere gjennom ebay i ca. 1 år nå, alle disse selgerene er fra Japan. På pakkene står det alltid følgende ved adressen min: voec no:2024926 code:paid. Prisen på varene jeg bestiller har som regel vært over 300 USD, vanligvis 340USD og jeg har aldri betalt VAT ved utsjekking. Jeg har kun betalt VAT ved bestillingene mine som er under 3000 NOK. 

Spørsmålet her er: Nå, etter ca. 1 år med handling fra disse fire selgerene, har jeg for første gang blitt krevd MVA(25%) fra dhl. Det står fortsatt "voec no:2024926 code:paid" på pakken som nå holdes igjen i Oslo inntill jeg har betalt summen de krever inn. Kan noen forklare meg hva som har skjedd? 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...