Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

stekeplate slår platen på fult hver gang eg slår den på


Anbefalte innlegg

Steke platen til min ovn idag har begynte og oppføre seg merkelig, Hver gang eg slår den på så slår den største platen seg på, på fult. Eg merka ikke att platen var på før eg merket lukt ifra gryten som stog på platen, så den funket helt greit igår. 

De andre platene fungere men den største platen er på fult frem til eg slår den av så tørr ikke og bruke stekeplaten før dette er i orden. 

Hva har skjedd og hvordan fikser eg det? 

Klarte ikke og legge til video til topic så legger til en youtube som viser problemet.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sinder18 skrev (6 timer siden):

Steke platen til min ovn idag har begynte og oppføre seg merkelig, Hver gang eg slår den på så slår den største platen seg på, på fult. Eg merka ikke att platen var på før eg merket lukt ifra gryten som stog på platen, så den funket helt greit igår. 

De andre platene fungere men den største platen er på fult frem til eg slår den av så tørr ikke og bruke stekeplaten før dette er i orden. 

Hva har skjedd og hvordan fikser eg det? 

Klarte ikke og legge til video til topic så legger til en youtube som viser problemet.

 

Har ikke vært spesifikt borti akkurat det problemet men som fagmann ville jeg sagt fastbrent rele/kontaktor eller overslag i styrestrøm til rele/kontaktor. I disse dager vil det vel mest sannsynlig være i form av krypestrøm i kretskort pga ledende skitt/matos/sot og/eller fastbrente kontakter i hovedrele pga varmgang/slitasje. Rele er ofte loddet fast på kretskort. Noen av disse kan man lure av plastkapslingen på for å inspisere kontaktsettene, noen har også gjennomsiktig kapsling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...