Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
43 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

*tendensiøs outrage culture*

Uff da Theo, dette var søplete greier, uansett hva man mener om progressivitet/konservatisme så er det rart å se noen være så indignert over påstått lav kvalitet med så lav kvalitet selv.
Det fremstår sikkert skinnhellig og snobbete, men jeg tror du har alt å vinne på å finne noe mer substansiellt enn dette og critical drinker.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Atib Azzad said:

Uff da Theo, dette var søplete greier, uansett hva man mener om progressivitet/konservatisme så er det rart å se noen være så indignert over påstått lav kvalitet med så lav kvalitet selv.
Det fremstår sikkert skinnhellig og snobbete, men jeg tror du har alt å vinne på å finne noe mer substansiellt enn dette og critical drinker.

hehe joda jeg er enig i at dette er en særdeles tabloid youtuber (random hit). Absolutt ingen protest der 🤣

Men man trenger ikke høy kvalitet for å få frem sannheten. Hva er det han sier i denne videoen som  ikke stemmer? Så kan vi få kvaliteten på bordet.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 (takk for meg) said:

hehe joda jeg er enig i at dette er en særdeles tabloid youtuber (random hit). Men man trenger ikke høy kvalitet for å få frem sannheten. Hva er det han sier i denne videoen som  ikke stemmer?

Jeg har ikke tenkt til å bruke masse tid på å ettergå disse fremstillingene, det er bare ut av omsorg at jeg bekymres for hva du konsumerer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Atib Azzad said:

Jeg har ikke tenkt til å bruke masse tid på å ettergå disse fremstillingene, det er bare ut av omsorg at jeg bekymres for hva du konsumerer.

Jeg tenker at omsorgen er feilslått (random hit algorithm) og det er bekymringsverdig at du ikke evner å ettergå en eneste ting av det du mener er feil. Det er jo litt woke å ta personen som presenterer det fremfor innholdet.

Kildekritikk hører hjemme i alt. Også i "høy kvalitet".

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

"whatever"?

Ja, litt.
Altså personangrep er woke? Lista legges lavt og ute i grøften.
Når videoen sier at #metoo feilet, hvordan skal man kvantifisere noe slikt, feilet man i å bygge opp en bevegelse som rettet søkelys på overgrep i filmbransjen, feilet det fordi han fyren kaller det en powergrab, har Weinstein begått mildere overgrep hvis man finner feil hos noen av de som benyttet seg av metoo-markøren?
Det hele er for halveis til at det engang er mulig å ettergå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (1 time siden):

 Det er jo litt woke å ta personen som presenterer det fremfor innholdet.

Var det jeg tenkte, woke blitt et fellesbegrep på ting man misliker og har vannet helt ut sin betydning. 

F.eks. kan vi nå si når man tester en ny brus man ikke liker at denne "var ganske woke".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
15 minutes ago, PgUp said:

Var det jeg tenkte, woke blitt et fellesbegrep på ting man misliker og har vannet helt ut sin betydning. 

F.eks. kan vi nå si når man tester en ny brus man ikke liker at denne "var ganske woke".

Absolutt ikke enig der. Er det noe som kjennetegner woke kultur så er det å ta personen som kritiserer elementer av det fremfor å gå på det som sies.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (1 time siden):

Absolutt ikke enig der. Er det noe som kjennetegner woke kultur så er det å ta personen som kritiserer elementer av det fremfor å gå på det som sies.

Så woke har blitt en kultur også nå? Skal si begrepet utvides til nye høyder. Snart dekker det vel hele kloden.

Woke er:

1. Alle som mener mangfold er positivt.

2. Alle ikke mener det er ok å ekskludere svarte fra store serieproduksjoner. 

3. Alle som går til personangrep. 

4. Alle som deltar i woke kulturen. 

5. Alle som liker hollywoodfilmer.

6. Alle som driver med usaklig sutring. (Cred til Theo343)

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om markedet ikke vil ha det så vil det dø, vil markedet ha det så vil det overleve, vil man ikke se det som er "woke" så ikke se det, de som ikke vil se det som er "woke" ser ut til og se mye "woke" serier/filmer, "antiwokerne" holder "woke" i live får jeg inntrykk av. Det er penga som rår, markedet bestemmer. Det er alltid "antiwokerne" som informerer meg om hva som er "woke". Om det som er "woke" overlever så har det et marked, kan ikke "antiwokerne" i så fall bare godta det ? Eller skal det sensureres i god vladolf putler stil ?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Er det noen i tråden som har sagt det?

Så løsningen er enkel, ikke se på det som er "woke" hva nå enn det er. Og det var et spørsmål, jeg har ikke funnet på et argument og pålagt deg det argumentet, jeg bare spør om noen mener det bør gjøres, som det blir gjort andre steder der "woke" ses på som et problem, sensurering er noe som faktisk skjer i russland og ikke minst enkelte steder i USA der høyre radikale driver med bok brenning, fordi det er "woke". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Så løsningen er enkel, ikke se på det som er "woke" hva nå enn det er. Og det var et spørsmål, jeg har ikke funnet på et argument og pålagt deg det argumentet, jeg bare spør om noen mener det bør gjøres, som det blir gjort andre steder der "woke" ses på som et problem

Folk ser på det de vil, og så kan man diskutere om det man så på var bra eller ikke etterpå. Er det legitimt å kritisere underholdning? 
I så fall bør ikke du ha noe problem med diskusjonen her. 

Quote

sensurering er noe som faktisk skjer i russland og ikke minst enkelte steder i USA der høyre radikale driver med bok brenning, fordi det er "woke". 

Kilde? 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Så løsningen er enkel, ikke se på det som er "woke" hva nå enn det er…

Hvis vi skal redusere all debatt ned til «markedet rår» så blir det vel et ganske amputert samfunn?

Hvis SIAN hadde lagd en film som framstiller islam slik de ser det, hadde det vært rimelig å kritisere den eller burde vi utelukkende la det være opp til markedet å avgjøre om den var noe god?

Kulturfenomen betyr noe for samfunnet som blir eksponert for dem. Da må det da være rimelig å påpeke hva man synes er «dårlig» med en film? Hvis jeg tror at en bok er skrevet med et forkvaklet menneskesyn så vil jeg selvsagt kritisere den for det?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...