Jump to content
Eagle1992

Spm ang tenner/ballast til integrert speilbelysning(bilder vedlagt)

Recommended Posts

Hei!

Høyre lysrør i speilbelysningen på badet har sluttet å fungere. Har også prøvd med 2 nye lysrør og forsøkt å bytte om lysrørene men samme feil vedvarer, ingen lys på høyre side. Dette får meg til å tro at det må være tenneren(ballasten?).

Er det noen med erfaring på dette område som kan anbefale et sted å bestille en slik tenner/ballast?

Har vært innom elektroimportøren og snakket med 2 forskjellige karer, ingen kjente til denne typen tenner. De kunne heller ikke bestille.

Etter hva jeg kan se på google er denne tenneren tom eller "discontinued" overalt.

Tenneren er av typen: EBS21.1C-01.

Hadde vært veldig takknemlig for noen tips her.

Mvh

Lars

IMG_1749.JPEG

IMG_1753.JPEG

tennerballast.jpg

Eagle1992 skrev (2 timer siden):

Hei!

Høyre lysrør i speilbelysningen på badet har sluttet å fungere. Har også prøvd med 2 nye lysrør og forsøkt å bytte om lysrørene men samme feil vedvarer, ingen lys på høyre side. Dette får meg til å tro at det må være tenneren(ballasten?).

Er det noen med erfaring på dette område som kan anbefale et sted å bestille en slik tenner/ballast?

Har vært innom elektroimportøren og snakket med 2 forskjellige karer, ingen kjente til denne typen tenner. De kunne heller ikke bestille.

Etter hva jeg kan se på google er denne tenneren tom eller "discontinued" overalt.

Tenneren er av typen: EBS21.1C-01.

Hadde vært veldig takknemlig for noen tips her.

Mvh

Lars

IMG_1749.JPEG

IMG_1753.JPEG

tennerballast.jpg

Ser ut som det er standard T5 rør så da leser du bare av wattstyrken og bestiller en standard driver til det. Tror ikke det skal være noe hokus pokus.

• Like 1