Gå til innhold

Hvem blir du mest lei av å høre på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garantert kompisen som har hakk hakk hakk i plata og som ringer konstant som om telefonen nettopp var oppfunnet. Gjengangeren er som oftest "hva skal du ha til middag i dag" godt pakket inn i en innledende tekst om alle de hjernedøde tingene som har skjedd i løpet av dagen og som kommer til å skje senere på dagen.

Endret av Gjest Baardsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som stemmer SV og Rødt. 

Kanskje mest fordi de er så fordømte uintelligente.

Jeg har statsvitenskap fra universitetet (dvs jeg har studert politikk) og drøfter gjerne politikk, men SV og Rødt tomsingene sin greie er jo bare å gjenta noen normative idealer og floskler mens de sniffer seg høy på egen promp.

Hjelper jo lite å drøfte hva våre begrensede skattemidler skal brukes på, når man bare sitter og tuter "alle har rett på et verdig liv!", som om det gjør deg til en eller annen slags innsiktsfull medborger.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (22 timer siden):

Folk som stemmer SV og Rødt. 

Kanskje mest fordi de er så fordømte uintelligente.

Jeg har statsvitenskap fra universitetet (dvs jeg har studert politikk) og drøfter gjerne politikk, men SV og Rødt tomsingene sin greie er jo bare å gjenta noen normative idealer og floskler mens de sniffer seg høy på egen promp.

Hjelper jo lite å drøfte hva våre begrensede skattemidler skal brukes på, når man bare sitter og tuter "alle har rett på et verdig liv!", som om det gjør deg til en eller annen slags innsiktsfull medborger.

Jeg ville ikke generalisert i samme grad. Er enig i at det er litt for mange stemmekveg i nevnte partier som ikke har peiling, og heller ikke praktisk gjennomførbare løsninger på vår tids utfordringer. Kjenner imidlertid oppegående folk som stemmer for henholdsvis et av nevnte partier, uten at de virker moraliserende eller fordømmende overfor de av oss som velger å ikke sitte på vår høye hest. Er også meget oppegående politikere fra begge partier, som jeg har største respekt for, til tross for politikken de står for.

To politikere som får meg til å vri meg rundt i frustrasjon omtrent hver gang de åpner kjeften, er Anette Trettebergstuen og Kari Kaski. Trettebergstuen hater åpenbart menn, og særlig av den heterofile, hvite typen, og hun legger ikke skjul på det. Hun har en agenda på linje med Foreningen Fri, og går gjerne for organisasjoner og personer som ikke bøyer kne for Foreningen Fris ideologiske plattform. Kaski, når hun snakker om økonomi, er ikke like ille som Trettebergstuen, men faller perfekt inn i alle motforestillinger jeg har mot den belærende venstresiden, hvor man gjerne er ute etter å "ta" såkalt privilegerte i en misforstått omfordelingspolitikk. og hun er slitsom å høre på.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (På 5.8.2022 den 20.40):

Folk som stemmer SV og Rødt. 

Kanskje mest fordi de er så fordømte uintelligente.

Jeg har statsvitenskap fra universitetet (dvs jeg har studert politikk) og drøfter gjerne politikk, men SV og Rødt tomsingene sin greie er jo bare å gjenta noen normative idealer og floskler mens de sniffer seg høy på egen promp.

Hjelper jo lite å drøfte hva våre begrensede skattemidler skal brukes på, når man bare sitter og tuter "alle har rett på et verdig liv!", som om det gjør deg til en eller annen slags innsiktsfull medborger.

Ser at jeg må ta en prat med arvingen, som var på SU sin leir på Utøya i sommer... Men da går jeg glipp av mange morsomme samtaler over middagsbordet. Tror jeg lar hen fortsette i sporet sitt, så får man tro at oppdragelsen slår inn etter hvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nagging hjemme er alltid slitsomt. Men jo lenger man bor sammen jo bedre kjenner man hverandre. 

Folk på jobb eller i bekjentskapskrets som klager over noe uten å vise vilje til endring eller å gå løs på problemet med en løsningsorientert mentalitet. Det verste jeg hører er "Pappa/mamma fikser" fra folk som er 25+, som om de fortsatt var 10 år gamle. Folk som legger seg i fosterstilling og venter på at andre skal fikse.

Men det aller verste er voksne mennesker på 30/40+ som klager på naboen over småting de absolutt ikke har noe med. Hvis naboen din ikke har malt gjerdet siste årene, er det kanskje helsemessige årsaker til det? Hva med å tilby hjelp hvis det plager deg? Jeg har gått turer med bekjente som stadig vekk uffer og gruffer seg over tilstanden til noens hage eller hus som vi passerer. Da får jeg virkelig nok og stiller de litt til veggs.

Slutt å klage på naboen over ting du mener ikke opprettholdes etter dine ønsker om standard. Vær heller en god nabo og tilby hjelp. Deretter pass dine egne saker.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar

Av politikere er det stort sett bare de mest populistiske jeg irriterer meg over, som f.eks. Listhaug og Vedum. Simplifiserte løsninger på komplekse problemer som ikke særlig konstruktivt. Mange biter på, stemmer på det, og tror det er realisme over de enkle løsningene. Så klager de når det ikke er mulig.

Ellers er klaging generelt det verste å høre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (På 5.8.2022 den 19.44):

Slekta

Ihvertfall når det kommer til politikk. "Det er ikke bra det Putin gjør i Ukraina.. MEN usa og israel bla bla bla"

Dessverre så er eneste kilde til nyheter NRK der i gården. Så da er det de 2 store satan opp igjen og opp igjen.. UANSETT tema.

Det er interessant hvordan så mange har den tilnærmingen. Selv om vi legger premisset om at USA og Israel har gjort mye galt til grunn, så er Russlands invasjon av Ukraina 100% uavhengig av Israel, og ikke egentlig spesielt koblet til USA heller, med unntak av at Russland hadde dominert nabolandet sitt mye lettere uten USA. Det er vel tanken om "enemy of my enemy is my friend.."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

"Det er ikke bra det Putin gjør i Ukraina.. MEN usa og israel bla bla bla"

Men de har jo så rett i det 🙂 En av de store paradoks i vår tid at man sitter å ser at israel, verdens mest moderne militere kriger mot en flykningeleir helt uten konsekvenser. lei av å høre på politikere som IKKE tar til motmele, og setter inn værre sanksjoner enn Nord Korea

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...