Gå til innhold

Aldri har flere byttet til iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, fwj__ said:

Glad jeg har Android. iOS legger begrensninger for min bruk. Jeg skjønner at Apple vil ha kontroll på alt grunnet sikkerhet, da deres brukergruppe ikke er den mest "oppvåkne", jeg snakker ikke om alle.

Slik som jeg tolker det så er begrensningene først og fremst utarbeidet for å forhindre brukerne å bruke produkter og tjenester som Apple ikke har inntekter fra. 

Hvis det forjholder seg slik at man ikke kan laste over en serie med forelesninger fra universitetet og spille dem av, slik som man ønsker, på grunn av at det ikke gir Apple inntekter, så må det da bli ganske absurd å kjøpe disse Apple produktene.

Hvorfor skal man kjøpe Apple produkter, hvis man kan få langt bedre og anvendbare produkter til en forholdsvis lavere pris?

Endret av arne22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Abel46 skrev (På 3.8.2022 den 10.13):

Jeg elsket Windows Phone. Men de la ned. Jeg gikk noe tvilende over til OnePlus og android. Etter 2 telefoner (neste fra Google) ga jeg opp, og kjøpte en iPhone 12 pro. Det var litt slit å bytte, og det er ting jeg savner, men stort sett fungerer alt greit nå. Så jeg angrer ikke.

Jeg sitter fremdeles å venter på min neste Windows Phone... 

Lenke til kommentar

Er selv en av de som hadde Android telefon fra 2010 til slutten av 2020 når jeg gikk over til iPhone etter å egentlig ha blitt lei Android samt jeg ønsket en telefon med det beste point and shoot kamera systemet på markedet. Har siden aldri sett meg tilbake, overgangen var ekstremt smooth og totalopplevelsen av telefonen og OS har vært helt upåklagelig, det er ingenting jeg savner fra android, men kommer jeg til å gå tilbake til android på noe stadie er det nok mange ting jeg kommer til å savne med iOS. Og ganske befriende å ha en telefon jeg vet det kommer til å komme oppdateringer til de neste årene samt at en faktisk får siste versjon når den kommer ut og ikke må vente et halvår++ på at telefon produsenten skal tilpasse siste OS versjon sine telefoner.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Tenker som så at vist er så usikker på sin egen seksualitet at en må prøve å predefinere den etter hvilken mobiltelefon en eier så er det kanskje på tide å vokse opp :)

Det ble nevnt hvor mange er kvinner og menn..
Like uviktig som hvor mange som er homofile. 

iPhone er forøvrig ikke alene om å være design-mobil, da det er andre som lager identiske mobiler, og mange som kjøper mobil putter den i en ramme så designet har lite å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nettbrett er vel det produktet de fleste private klarer seg uten nå som mobilene er blitt store. På jobben går ledelsen rundt med nettbrett og stryker finger over skjermen og sier bla bla - sikkert kjekt for de som ikke produserer noe. Overgang til Apple for mobiler har nok en del med boikott av Huawei og at de som skal 'date' må bruke iMessage for å få napp.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Alltid brukt Samsung (og Microsoft telefon i en periode også), men grunn ny jobb og at jeg ønsket å ikke være blind for den ene eller andre løsningen valgte jeg iPhone. Begge plattformene har gode styrker og noen svakheter. F.eks. er valgfriheten til Samsung fristende, mens «alt bare fungerer» på iPhone er svært behagelig. At vi den dag i dag må ha store diskusjoner om hvem som er idiot fordi merke x eller y er for meg som å se apekatter slenge bæsj på hverandre, det er primitivt.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Litt rotete artikkel. Er det mobil eller brett det er snakk om. 

På nettbrett merker jeg at at andre, foreldre ser rart på oss "har dere ikke Ipad"? Allerede på barneskolen er det press om å kjøpe Ipad fra andre, barn og deres foreldre. Våre barn har vært fornøyd med sine nettbrett, som har vært overraskende gode til prisen i flere, år.

Statusjaget begynner tidlig når barn er 6 år om å ha Apple produkter. Fordi foreldrene pusher det. 

Jeg sier ikke Apple er dårlig, men man må ikke ha det. 

Endret av plankeby
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, The Very End said:

At vi den dag i dag må ha store diskusjoner om hvem som er idiot fordi merke x eller y er for meg som å se apekatter slenge bæsj på hverandre, det er primitivt.

Det handler vel ikke om det, men heller å vurdere hvilket arbeidsredskap som er egnet for ulike typer arbeidsoppgaver. Det kommer jo faktisk an på hvilke arbeidsoppgaver det er snakk om. 

En annen plattform som er ganske relevant i "nettbrettsegnentet" det er jo Chromebook.

Hadde behov for et nettbrett på 12 tommer eller større, og endte opp med å kjøpen en Lenovo Thinkpad Yoga Chromebook.

https://www.lenovo.com/us/en/p/laptops/thinkpad/thinkpadc/thinkpad-c13-yoga-chromebook-enterprise/22tpc13c3y1

Dette er jo et annet segment enn mobiltelefon, men til studier og som "ipadkiller" så synes jeg den fungerer meget bra til det. Alle de andriodapper som jeg har prøvd har kjørt knirkefritt. 

Jeg bruker den mest som nettbrett og mediaspiller, men den har jo også et meget bra tastatur og kan brukes som en slags PC.

Men dette kommer jo annpå hva slags jobb eller arbeidsoppgaver man skal utføre. Skal man ha en liten mobiltelefon i lomma så er vel ikke Thinkpad Yoga det rette. Skal man der i mot ha egenskapene til et stort nettbrett ++, da mener jeg at Yoga Chromebook er et godt valg.

Chromebook er jo sånn sett også en konkurrent til Android og kjører for eksempel de samme appene.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
arne22 skrev (23 timer siden):

Slik som jeg tolker det så er begrensningene først og fremst utarbeidet for å forhindre brukerne å bruke produkter og tjenester som Apple ikke har inntekter fra. 

Hvis det forjholder seg slik at man ikke kan laste over en serie med forelesninger fra universitetet og spille dem av, slik som man ønsker, på grunn av at det ikke gir Apple inntekter, så må det da bli ganske absurd å kjøpe disse Apple produktene.

Hvorfor skal man kjøpe Apple produkter, hvis man kan få langt bedre og anvendbare produkter til en forholdsvis lavere pris?

Det enkle svaret på dette spørsmålet er jo at den tolkningen er riv, ruskende gal. Fordi hvis det faktisk var sånn du snakker om så ville det vært helt absurd. 

Hverken videoavspilling eller filutforsking er noe som helst problem. Man styrer videoavspillingen ved å trykke på skjermen akkurat sånn som du ønsker, og for å bla seg rundt i en katalog av videofiler er det bare å koble til en hvilken som helst ekstern hardisk og bla seg rundt i den eller kopiere den inn på iPad-en med filutforskeren – som for øvrig er akkurat lik alle andre filutforskere. 🙄

Jeg skulle ønske folk kunne forholde seg noenlunde til realitetene i det minste. 

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, henrikwl said:

Hverken videoavspilling eller filutforsking er noe som helst problem. Man styrer videoavspillingen ved å trykke på skjermen akkurat sånn som du ønsker, og for å bla seg rundt i en katalog av videofiler er det bare å koble til en hvilken som helst ekstern hardisk og bla seg rundt i den eller kopiere den inn på iPad-en med filutforskeren – som for øvrig er akkurat lik alle andre filutforskere. 🙄

Jeg skulle ønske folk kunne forholde seg noenlunde til realitetene i det minste. 

Sånn fungerer det ikke på den gamle IPaden som jeg har liggende. Ikke i det hele tatt. Brukte i sin tid ganske mye tid og innsats på å kjøpe inn og tesgte ut nettbrett for å bruke dem i studiesammenheng. For min bruk av IPad så fungerte det ikke i det hele tatt. Testet ut med diverse 3-parts filemanagere, men det var håpløst dårlig.

Det er jo ikke helt utenkelig at IPad kan ha utvikliet seg til noe som er noe mer brukbart, men det var altså det med å bruke enda flere tusenlapper på å kjøpe inn en ny Ipad som kanskje fungerer, når man har både Andriod nettbrett og Chrome nettbrett/chromebook hvor dette kjører perfekt.

Hva med å legge ut en video, eller linking til dokumentasjon som beskriver at dette nå også fungerer godt nok på IPad?

Realiteter kan vanligvis dokumenteres eller underbygges på en eller annen måte.

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...