Gå til innhold

Spørsmål rundt overvekt med Ryanair


Anbefalte innlegg

Ryanair er sikkert forhatt her, men jeg spør lell.

Flyr med fruen fra Palermo til Roma i morgen med to bager over 20 kg (RAs grense). Jeg vet at man kan betale for overvekt, men kan man kjøpe en ny innsjekket bag og spre de 60 kg på to bager som man selv ønsker? 
 

Edit: vet dessverre ikke hvordan jeg fikser denne grusomme formateringen fra mobil 

Endret av MrPets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrPets skrev (4 timer siden):

Ryanair er sikkert forhatt her, men jeg spør lell.

Flyr med fruen fra Palermo til Roma i morgen med to bager over 20 kg (RAs grense). Jeg vet at man kan betale for overvekt, men kan man kjøpe en ny innsjekket bag og spre de 60 kg på to bager som man selv ønsker?

Om noen skal ha med deg 60 kg innsjekket med Ryanair så er det klart billigste å sjekke inn 3 bager og ikke 2 med overvekt, og det selv om man må kjøpe inn en ny bag. Tror det er billigere allerede om du går over 3 kg overvekt.

"Deling av bagasjekvote

Ja, kunder kan samle eller dele kjøpt bagasjekvote med andre passasjerer som er inkludert i samme flyreservasjon når de sjekker inn sammen.

Hvis, for eksempel, en reservasjon har to innsjekkede bagasjer på 20 kg (40 kg totalt), kan én av bagasjene veie 15 kg og den andre 25 kg (40 kg totalt)."

https://help.ryanair.com/hc/no/articles/360017825598-Innsjekket-bagasje-på-20-kg

Det er en maksgrense for totalvekt for normal bagasje hos de fleste flyselskaper som er 32 kg. Jeg vet ikke 100% sikkert om Ryanair tillater 12 kg overvekt for en bag, men jeg ville i alle fall ikke prøvd meg på noe over det.

Å prøve seg på trikset med 20 kg fra en virtuell bag som fordeles på de andre to bagene er et sjangsespill så lenge det ikke står noe eksplisitt om det på sidene til Ryanair. Om du tror italienske byråkrater som i tillegg jobber for Ryanair er veldig smidige, greie og velger fortolkninger som er til fordel til de reisende så go for it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (På 29.7.2022 den 13.43):

Bra at dere var heldige med skrankedama. Det kunne blitt dyrt.

Hvorfor? Jeg tror planen min om å inkludere en tredje håndbagasje dekket risikoen. Vi ville da endt opp med to bagasjer rundt 24 kg og én på fem kg. 

Endret av MrPets
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...