Gå til innhold

Ingen kontakt mellom TV 2 og Altibox i sommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel kanskje starten på slutten på tv-æraen. Det blir mer og mer strømming, du velger selv strømmetjenester du vil ha også betaler du for disse. Også kan nettleverandørene drive med nett og ikke tv, og tv leverandør med tv.

Det er etter min mening godt at Altibox ikke bøyer av for "store" tv-leverandører. Reklamefinansiert tv burde egentlig vært "gratis" for alle parter. For de som bare ser tv synes jeg at kanalene burde tilbys live med pause og ukesarkiv, så kan strømme apper være for de dedikerte.

Når det er sagt synes jeg mange strømmetjenester lager systemet slik at du skal fortsette å se på det "de anbefaler" i stedet for det du vil. Eks er det litt kronglete og finne serier jeg følger på tv2. Først må jeg bla forbi ting jeg ikke er interessert i. Lenge siden jeg har brukt Netflix men for kanskje 10-15 år siden så synes jeg og minnes at det jeg så på lå øverst og var det første jeg kom til når jeg åpnet programmet. (sluttet med netflix noen år etter det kom til Norge for mye innehold forsvant fra amerikansk Netflix. Nå er det blitt ganske uoversiktlig med hvem som eier rettigheter til hva, noe jeg tror Disney tjener på siden de har så stor katalog og nærmest monopol og regne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter også at Altibox står imot TV2 sitt krav om å fordyre tenesta utan at kunden får særleg med verdi igjen. Eg er ikkje imot at TV2 tilgjengeleggjer sitt innhold, og TV2 play er eigentleg eit godt produkt isolert sett.
Men som forbrukar er det er sjølvsagt ingen grunn til å både betale for å ha tilgang til alle TV2 kanalane på lineær-TV og i tillegg betale for å ha akkurat det same innholdet gjennom TV2 play.
Eg er rimeleg sikker på at dei som i all hovudsak ser på TV lineært ikkje brukar appen, og dei som brukar appen brukar nok veldig lite det lineære tilbodet.

Eg har sjølvsagt ingenting imot at TV2 gjer alt innhaldet sitt tilgjengeleg gjennom ulike tilbydarar som Altibox, problemet er at TV2 forventar å få betalt fullt ut uavhengig av om tenesta blir brukt.

TV2 ser ut til å ønske seg tilbake til parabolens gullalder der tilbydarane berre solgte låste pakketilbud. Så dersom du ville sjå sport så fekk du vær så god også betale for filmkanalane, alle barne-TV kanalane, og gjerne også alle dei utanlandske nyheitskanalane i same pris.

Det er nok ingen tvil om at dagens forbrukarar ønskar å berre betale for dei tenestene som dei synes det er verdt å betale for. Dersom ein er fornøgd med innahldet på TV2 nyheitskanalen så er ein villig til å betale litt for akkurat den kanalen. Det er ingen forbrukarar som liker TV2 nyheitskanalen som vil inn på ei betalingsløysing der TV2 nyheitskanalen risikerer å bli lagt ned fordi det er for få kundar som betalar for TV2 livsstil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg hadde T-We fra telenor.
Og når Telenor gav etter for TV2 sa jeg opp min TV-avtale.
Jeg ønsker ikke noen av TV2 sine kanaler, så når dem da økte prisen pga denne avtalen som ikke ga meg noe som helst annet en tynnere lommebok sa jeg opp.

Nå går alt via min PS4 hvor jeg har mine strømmetjenester og NRK.
Men må si jeg savner av og til å kanalsurfe, men noe stort savn er det ikke.

Nå har jeg skrevet meg på liste hos Altibox og håper dem snart kommer hit hvor jeg bor :D

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

I eldre tider måtte man betale for en film (VHS eller DVD) for å se den reklamefritt (100kr f.eks). Alternativt kunne man vente til den også kom på TV, men da med reklame/sponset.

Nå kan man betale samme prisen for å se utallige filmer, uten reklame.

I tider før streaming, giddet jeg såvidt å se serier fordi det var reklame under visning, samt at jeg måtte vente en uke eller mer mellom hver episode. Gikk jeg glipp av en episode var jeg heldig om den gikk i reprise.

I dag kan jeg "pløye" igjennom en høykvalitets miniserie på en kveld, uten reklame til 100 spenn.

Er jeg sprek nok, kan jeg "pløye" igjennom Breaking bad, Sons Of Anarchy, The Walking Dead, Vikings, Game of Thrones, eller andre høykost serier på noen uker, til samme pris per måned, uten reklame.

Jeg kan også se mye eldre gode klassikere til samme pris, uten reklame.

Det er kanskje en del skjult reklame i det overnevnte. Men likevel, de som lager dette må jo tjene penger.

Netflix har sagt at de vil lage innhold, som blir avbrutt av reklame. Vil vi nå gå tilbake til innhold som er sponset av reklame?

Uten fysiske vhs/DVD, tror jeg det må være veien å gå, hvor ellers vil man kunne tjene penger på en god fortelling om man ikke vil "betale" for den?

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Det er da ingen grunn til at noen av de skal gi seg. De fleste kunder hos Altibox er fornøyd med å få redusert pris, som de så kan bruke til å betale for TV2/Play. Og TV2 vil jo helst ha alle over til strømming så for de er det også vinn/vinn. Men de bør se litt på sender utstyret sitt, streaming fra TV2/Play er mye mer ustabilt enn fra alle andre vi bruker: Nrk, Netflix, HBO, Discovery
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TV2 er kranglefanter. Villet strategi - en del folk lokker de over til Play streaming, altså eier de kunden som de helst vil. De resterende får de også godt betalt for gjennom partnere. Kynisk. Enig i at dette er begynnelsen for slutten på "kabel-tv". Mer og mer walled gardens og eksklusivt innhold for å tvinge oss til å abonnere på både det ene og det andre.
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Svein63 skrev (16 timer siden):

Er det noen her som har Telia eller Telenor?

Ble alt mye verre?

Gikk prisen opp?

Fikk dere alle TV2 kanaler?

Jeg hadde telenor.
Fikk alle kanalene og dem snakket om at vi fikk tv2 play også.
Dvs Sportskanalene må man fremdeles betale for.

for min del som har nett og TV gikk prisen opp med 50kroner pr mnd.
30 for TV og 20 for nett om jeg ikke husker feil.

Jeg sa opp TV'n pga dette.
Jeg ser ikke på TV2 så orker ikke betale for noe jeg ikke bruker

Lenke til kommentar
Abel46 skrev (20 timer siden):

Og TV2 vil jo helst ha alle over til strømming

Da er det litt rart at de på død og liv skal prakke linjærkanaler på sluttkundene via tilbyderne.

Jeg kikka på TV-programmet dems i går.

Jeg lurer på hva slags mennesker som har lyst til å betale for å sitte og se på dette her:

Screenshot_20220803-225933_Chrome.thumb.jpg.5966ab9621c2b26cb25a83bf084f3632.jpg

Screenshot_20220803-225856_Chrome.thumb.jpg.486ae2293df03c5dfa1cb3b93f67eddf.jpg

Screenshot_20220803-225835_Chrome.thumb.jpg.16d06a15f0746d17c48149d3af7af560.jpg

Det må jo være fordyrende for TV2 å drifte disse to ekstrakanalene, som stort sett bare sender repriser av bakeprogrammer og annet nonsens, og som i tillegg skal være kime til konflikter med kundene sine? Hvorfor ikke droppe det og heller bruke pengene på salgbart innhold til TV2 Play?

Endret av 1Dr.E
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 8/3/2022 at 12:18 AM, Bugle said:

Netflix har sagt at de vil lage innhold, som blir avbrutt av reklame. Vil vi nå gå tilbake til innhold som er sponset av reklame?

Det er vel bare for de som ikke vil betale fullpris, slik som Discovery+ allerede har det på gratisabonnementet sitt.

Lenke til kommentar
Bugle skrev (På 3.8.2022 den 0.18):

Netflix har sagt at de vil lage innhold, som blir avbrutt av reklame. Vil vi nå gå tilbake til innhold som er sponset av reklame?

_Nils_ skrev (3 timer siden):

Det er vel bare for de som ikke vil betale fullpris, slik som Discovery+ allerede har det på gratisabonnementet sitt.

Som forøvrig er den løysinga som TV2 ønsker, både fast betaling for tilgangen og reklamepausar i programma.
Så at Netflix og sikkert andre straumeleverandørar også vil ha ein bit av den same kaka der ein får betaling både frå kundane som abonnementavgift og frå næringslivet i form at reklame er ikkje så rart.

Kva som hadde skjedd om TV2 vart tvungen til å velge mellom å enten være reklamefinasiert eller brukarfinansiert kan vi vel berre spekulere i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...