Gå til innhold

Utdannelse i voksen alder


Gjest ef262...908

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest ef262...908

Nå var det ikke innen helse jeg tenkte. Det er helt uaktuelt.

3 minutes ago, Outlier616 said:

Arbeidsløsheten i Norge er på 2,6%. Snakker du norsk kan du få deg jobb ;)

Neppe. Mange går på uføretrygd, arbeidsavklaringspenger, dagpenger og sosialhjelp. Det er fordi de ikke greier å jobbe og/eller får jobb.

Men kanskje det går bedre hvis man kvalifiserer seg, liksom. Mange uten arbeid (av ulike årsaker) er lavt utdannet.

Anonymous poster hash: ef262...908

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest ef262...908 said:

Neppe. Mange går på uføretrygd, arbeidsavklaringspenger, dagpenger og sosialhjelp. Det er fordi de ikke greier å jobbe og/eller får jobb.

Det er fordi man ikke vil ta de jobbene som er der, ikke vil flytte dit jobbene er,  eller utdanne seg til noe som gir fast jobb.

Lenke til kommentar
Gjest ef262...908
29 minutes ago, Reg2000 said:

Det er fordi man ikke vil ta de jobbene som er der, ikke vil flytte dit jobbene er,  eller utdanne seg til noe som gir fast jobb.

Så enkelt er det nok ikke.

Men, det kan jo hende det hjelper å ta utdannelse.

Anonymous poster hash: ef262...908

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Guest ef262...908 said:

Så enkelt er det nok ikke.

Ikke for alle nei, men for veldig mange. Serveringsbransjen skriker etter folk, men får ikke tak i nok. Helsevesenet trenger massevis av kvalifisert personell. Går man utenfor de store byene er det stor mangel på lærere. Osv. 

Det er ikke vanskelig å få en jobb hvis man virkelig vil. Men for noen er alltid alt "så vanskelig".

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Gjest ef262...908 skrev (1 time siden):

Nå var det ikke innen helse jeg tenkte. Det er helt uaktuelt.

Neppe. Mange går på uføretrygd, arbeidsavklaringspenger, dagpenger og sosialhjelp. Det er fordi de ikke greier å jobbe og/eller får jobb.

Men kanskje det går bedre hvis man kvalifiserer seg, liksom. Mange uten arbeid (av ulike årsaker) er lavt utdannet.

Anonymous poster hash: ef262...908

Så hva var det du tenkte og hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Gjest ef262...908
24 minutes ago, Salvesen. said:

Så hva var det du tenkte og hvor gammel er du?

Er en ung kar på 53, tenkte på teologi.

Anonymous poster hash: ef262...908

Lenke til kommentar
Gjest ef262...908
3 minutes ago, Salvesen. said:

Dette tror jeg blir hardt, men kjenner ikke bransjen. 

Får sette vår lit til de høyere makter!

Anonymous poster hash: ef262...908

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Salvesen. said:

Dette tror jeg blir hardt, men kjenner ikke bransjen. 

Har vært innom litt forskjellige bransjer, men teologi har vel ennå ikke vært prøvd.

Aner ikke om dette stemmer nå i dag, men har i alle fall hørt en gang i tiden at det er et meget godt arbeidsmarked for teologer.

Kan vel ikke si at jeg har noen førstehånds kjennskap til bransjen, men sånn rent logisk resonert: Skulle det være noen ulempe om man er litt oppe i årene og også har gått livets skole før man kommer ut i en stilling som sogneprest eller fengselsprest, eller hva det nå måtte være? Her skulle man jo nesten tro at livetss skole er like verdifullt som teologistudiet.

Går ut fra at det ikke er slik at man må begynne i stilling som korgutt eller noe slikt og jobbe seg oppover i gradene.   

Kanskje det er lurt å spørre en innsider med bransjekunnskap?

https://karrierestart.no/yrke/128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (45 minutter siden):

Ja har hørt mange si det før. Etter min mening betyr det at det er for lett å bare bli naver.

Treng ikkje gjera da vanskelig å bli naver, bør heller gjera da vanskeligare å fortsetta å nava vist du ikkje har medsinske grunnar eller noko. Men å forventa at nokon skal flytta fleirfoldige kilometer får å jobba i kasso i ein matbutikk blir teit, meir forståelig om du vil bli sjømann og segla dei sju hav, men nektar å søka jobb utanfor Gudbrandsdalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...