Gå til innhold

Diablo Immortal har tjent 100 millioner dollar på åtte uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det koster en god del cash for å utvikle spill. Selvfølgelig må dem jo tjene det inn på et vis.

Og dem lager ikke spill for å gå i 0,-

Det som er tragisk i bransjen er at det ikke er noe cap på hvor mye du kan eller må bruke.

Har på feelingen at flere land kommer til å slå ned på dette som lootbox/tipping.

Fastpris for å åpne innhold er nok den lovlige metoden å gjøre det på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi får bare håpe det er plass til begge deler. For det greiene her har kommet for å bli. Hvertfall foreløpig.

Til alle de som ikke er så glad i denne trenden må oppfordringen være:

"Hvis du skal spille et sånt spill, ALDRI bruk penger for å gå opp nivåer, få fordeler på noen som helst måte, og kanskje viktigst av alt. Ikke bruk penger på kosmetisk innhold!"

Mange tenker at det ikke er så farlig å bruke penger på "skins" og lignende, men det vil jeg påstå at det i høyeste grad er.

Fordi at aksjonærene ser kun på inntektene. Jeg kan ikke tenke meg at de bryr seg om noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrLuni skrev (2 minutter siden):

Det koster en god del cash for å utvikle spill. Selvfølgelig må dem jo tjene det inn på et vis.

Og dem lager ikke spill for å gå i 0,-

Det som er tragisk i bransjen er at det ikke er noe cap på hvor mye du kan eller må bruke.

Har på feelingen at flere land kommer til å slå ned på dette som lootbox/tipping.

Fastpris for å åpne innhold er nok den lovlige metoden å gjøre det på.

Tviler sterkt på at spillet kostet mye å utvikle, da det for meg ligner d3 ripoff tilpasset mobil. Mesteparten av pengene her gikk vel heller til markedsføring inkl influencere ;)

Lenke til kommentar

Sånn skjer når man gir de lillefingeren, så tar de hele armen, kroppen bilen og bestemoren.

Når gamers i 15 år 10+ år har sagt,  "det er bare kosmetisk" "hvordan skal de ellers ha nok penger til neste spill"

Da ender vi her 

Hadde spillere satt ned foten med mikrotransaksjoner for 12 år siden på samme måte som de gjorde med NFTs i fjor. Ville vi hatt mye bedre spill, en bedre spill kultur og mest sannsynlig mindre utnyttelse av både kunder og produsenter.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Mikrotransaksjoner er bra.

Pay to win er ikke bra.

Dlc er elendig.

Månedsbeløp er verst.

Så lenge utviklerne holder seg til at folk kan betale 40,- for en hatt i spillet så støtter jeg dem 100%, men straks en betalende kunde får fordeler så spiller jeg ikke spillet.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Hadde spillere satt ned foten med mikrotransaksjoner for 12 år siden på samme måte som de gjorde med NFTs i fjor. Ville vi hatt mye bedre spill, en bedre spill kultur og mest sannsynlig mindre utnyttelse av både kunder og produsenter.

En liten andel spillere tar mye plass og klager uansett betalingsform. De fleste andre spiller det de har lyst til.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Iki said:

Mikrotransaksjoner er bra.

Pay to win er ikke bra.

Dlc er elendig.

Månedsbeløp er verst.

Så lenge utviklerne holder seg til at folk kan betale 40,- for en hatt i spillet så støtter jeg dem 100%, men straks en betalende kunde får fordeler så spiller jeg ikke spillet.

Mikrotransaksjoner er elending.

Pay to win er verst.

Dlc kan være bra og elendig.

Månedsbeløp tar jeg lett over mtx.

Er ikke noe fan over kosmetisk mtx heller, men det kan være akseptabelt i noen spill, f.eks LoL, Dota osv. Å finne / låse opp bedre utseende er en del av mange spill synes jeg, spesielt RPG. Betaler heller for mer content dlc / expansion da, evt måneds abbonement.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvem som betaler for slikt, foruten streamere som gjør det for å tjene penger.

Mistenker at mange av dem har gamblingproblemer. Plyndrebokser må også reguleres som gambling i min oppfatning. Avskyelig og umoralsk å rette slikt mot folk uten å kalle det hva det er, og særlig mot barn. Groteskt og en trussel mot hele industrien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Curuion skrev (7 minutter siden):

Mikrotransaksjoner er elending.

Pay to win er verst.

Dlc kan være bra og elendig.

Månedsbeløp tar jeg lett over mtx.

Er ikke noe fan over kosmetisk mtx heller, men det kan være akseptabelt i noen spill, f.eks LoL, Dota osv. Å finne / låse opp bedre utseende er en del av mange spill synes jeg, spesielt RPG. Betaler heller for mer content dlc / expansion da, evt måneds abbonement.

Å betale for dlc er greit i et singleplayer spill, om det er snakk om en større expansion.

Men i multiplayer spill så ødelegger det ofte hele spillet.

Du kan ikke lengre spille med venner som ikke har betalt (da blir det press om å betale, og mengden spillere per server halveres) og ofte får du fordeler som høyere nivå på karakteren din eller bedre utstyr som de ikke har balansert for å få folk til å kjøpe denne nye pakken. (Da blir det pay to win)

 

Med månedsbeløp betaler man mer jo mindre man spiller, og spillene vil designes for at de skal ta lengst mulig tid. 

 

Å betale for en hatt eller at kappen til karakteren skal ha en rød drage, gjør ikke noen vondt.

Da kan alle spille sammen, og alle kan ha det beste utstyret.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, WigNut said:

Så lenge idioter kaster penger etter blizzard

Slutt! Jeg er ikke idiot!... Jeg må bare få tak i den diamant emblemerte Vision of the Lost og den skinsvennlige Coff's Unrelenting Fury og den gull balsamerte Breath of Winter (med Magic Find), og rød juvels mønstret dopapir med Heart of Vengeance tema, og en Elvis Presley signert The Hungerer, blir jeg lykkelig og kan begynne på min kredittsvindel fengselsdom.

Det er du som er en lykkefornekter når du ikke engang har skjønt hva livet dreier seg om ennå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...