Gå til innhold

hvor i Oslo kan man veksle mynter?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ca 3,5 kg med div mynter (fortsatt gyldige) mest 1 kroninger, mye 5ere, mye 10ere, mye 20ere
Aner ikke totalen på dette, tipper kanskje 4000 kr ?



Hvor i oslo kan man enkelt veksle dette til cash? hvor kan man bare helle på alt dette? :D 

 

Hadde vist samlet seg opp litt her og der siste årene.....

Takk for tips!

 

 

 

 

Endret av just-_-me
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg gjorde det på det lokale hovedpostkontoret for noen år siden. De hadde en maskinteller som var tilgjengelig for kundene. Var bare å tømme myntene i maskinen så telte den de opp og ga en kvittering på beløpet man kunne hente ut i skranken.

Mulig det er noen banker også som kanskje har det.

Lenke til kommentar
vidor skrev (16 timer siden):

Husker jeg gjorde det på det lokale hovedpostkontoret for noen år siden. De hadde en maskinteller som var tilgjengelig for kundene. Var bare å tømme myntene i maskinen så telte den de opp og ga en kvittering på beløpet man kunne hente ut i skranken.

Mulig det er noen banker også som kanskje har det.

er jo knapt noen post kontorer igjen nå, så den muligheten er vel borte

får sjekke litt med noen banker. 
vet at norges bank nede i byen tar i mot utgåtte sedler og veksler inn disse, kanskje de har mynt teller og

Lenke til kommentar

Mange dagligvarebutikker har banktjenester, jeg vil tro du kan sette inn pengene der? Men gjør alle en tjeneste og ikke kom til butikken klokka 16.22 når alle har lavt blodsukker og skal kjøpe middag. Det tar litt tid å putte 4000 kr på en cash guard. :wee:

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
just-_-me skrev (29 minutter siden):

er jo knapt noen post kontorer igjen nå, så den muligheten er vel borte

får sjekke litt med noen banker. 
vet at norges bank nede i byen tar i mot utgåtte sedler og veksler inn disse, kanskje de har mynt teller og

Norges Bank tar kun imot utgåtte sedler og mynt, ikke vits å prøve engang hvis det er mynt som fortsatt er i sirkulasjon

 

Bankene har også blitt veldig vanskelige på kontanter, tidligere gikk det greit selv om du ikke var kunde, du måtte bare betale høyt gebyr samt % av summen, nå krever de fleste (muligens alle?) at du er kunde for at de skal ta imot dem. Hvis banken du er kunde i ikke har kontorer eller innskudsautomater et nok det enkleste å alliere deg med en kompis eller ett familiemedlem som er kunde i en bank med en innskudsautomat i nærheten

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Mange dagligvarebutikker har banktjenester, jeg vil tro du kan sette inn pengene der? Men gjør alle en tjeneste og ikke kom til butikken klokka 16.22 når alle har lavt blodsukker og skal kjøpe middag. Det tar litt tid å putte 4000 kr på en cash guard. :wee:

Maksimalt innskudd er 20.000 NOK og uttak 10.000 NOK (mynt maks 25 av hver valør)

Lenke til kommentar

Kontakt en dagligvarebutikk som har CashGuard (sånne pengeautomater og ikke gammeldags kasse)
Og coop bruker CashGuard hvor du kan kvelle på myntene og ikke trenger å putte på en og en.
Mynt er alltid mangelvare i butikker da folk betaler med sedler og får mynt i retur.
Du vil mest sannsynlig enkelt å vekslet i en litt større butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 28.7.2022 den 18.19):

Mange dagligvarebutikker har banktjenester, jeg vil tro du kan sette inn pengene der? Men gjør alle en tjeneste og ikke kom til butikken klokka 16.22 når alle har lavt blodsukker og skal kjøpe middag. Det tar litt tid å putte 4000 kr på en cash guard. :wee:

ja hadde det bare vært snakk om lite, så hadde jeg gjerne betalt en eller to helge-handlekurver med mynt, men igjen, det og stå der og betalte typ 692 kr med mynt, det blir litt mye jobb og putte på alt det 🤣 

må finnes et sted hvor jeg bare kan helle alt oppi, må ikke nødvendigvis veksles til cash da, kan fint få det på konto og
men tenkte kanskje at de mynt tellerene var litt gammeldagse, at det ikke gikk inn på konto 😛 

Lenke til kommentar
just-_-me skrev (1 time siden):

ja hadde det bare vært snakk om lite, så hadde jeg gjerne betalt en eller to helge-handlekurver med mynt, men igjen, det og stå der og betalte typ 692 kr med mynt, det blir litt mye jobb og putte på alt det 🤣 

må finnes et sted hvor jeg bare kan helle alt oppi, må ikke nødvendigvis veksles til cash da, kan fint få det på konto og
men tenkte kanskje at de mynt tellerene var litt gammeldagse, at det ikke gikk inn på konto 😛 

DnB i Karl johan har sånn maskin man bare heller alle mytene på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...