Gå til innhold

Jobb på boredekk


Gjest 262b9...8d4

Anbefalte innlegg

Gjest 262b9...8d4

Hei! Jeg er en mann på 28 år som lurer på muligheter for å få jobb på boredekk.

Jeg jobber som anleggsmaskinfører (fagbrev) og ønsker å skifte beite til brønnboring.

Visst jeg tar: GSK, riggerkurs, vg2 brønnteknikk, VHF/SRC sertifikat, G11,G20, og G4. 
Er det da mulig å få jobb på boredekk eller er det lite sannsynlig?

Etter det jeg har lest kan det se ganske utfordrende ut. 
Noen som har erfaringer å dele?

 

Anonymous poster hash: 262b9...8d4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ut fra hva jeg har skjønt er vg2 brønnteknikk hos privatist penger i dass, det var mye skriverier om disse får noen år siden , i bunn og grunn kalifiserer du som lærling siden du ikke har erfaring. 

https://www.tk.no/nyheter/dyre-offshorekurs-gir-ikke-jobb/s/1-113-4158436

 

GSK er ivertfall siste prioritet, gjerne noe du kan flagge i søknader at du kan ta for egen regning om du er relevant kandidat siden kurset er et rent sikkerhets kurs for hvordan fly helikopter. 

 

letteste veien offshore er ofte ISO fag, men de er heller ikke like godt betalt.

 

om du bor slik til at du kan søke som service mekaniker onnshore hos et oljeselskap så kan du opparbeide deg utstyrs spesifikk kompetanse og komme deg offshore den veien, om du har litt mekanisk innsikt er det meste greit og lære seg og skru på, da det er mye "grovt" utstyr som skal ha vedlikehold når det er på land 

Lenke til kommentar

Før var det vanskelig å komme seg offshore på dekk/boredekk utan brønnteknikk, men no i seinare tid har eg opplevd at enkelte kjem seg offshore utan, men eg vil anbefale å ta dei andre kursa du har ramsa opp samt vurdere søk og redning, HLO og MOB kurs.

Så vil du nok ikkje komme deg på boredekk med det første, du begynde stort sett som dekksarbeider, brannvakt eller cut&clean og etterkvart kan det være du får mulighet til turar på boredekk, men det kan ta fleire år. Søk først og fremst hos bemanningsbyrå som fks personalhuset, hytech, rtc osv, er nok der du har størst sjans til å få deg ein tur. 

Ellers er det ein svært ustabil bransje, eg har kollegaer som har blitt oppsagt 3-4 gongar på 10 år, og det er mangen som satsar mykje pengar på kurs osv som aldri kjem seg offshore. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...