Gå til innhold

Jordfeil på leid hytte?


Anbefalte innlegg

Hei!

Leid en rustikk hytte via Novasol her i Norge. Har i noen dager nå følt en papercut lignende følelse i tommlene når jeg bruker vannet her. Samme når jeg dusjet nå. Har kommet frem til at det er strøm jeg får i meg. Det ble borte når jeg trakk ut varmtvannsberederen.

Hvordan bør jeg gå frem? Vi har kontroll på problemet nå og får ha på vvb under kontrollerte forhold de neste dagene, men er dette livsfarlig for oss og kommende folk? Tenkte som minst å si ifra til de isåfall.

Ingen avisoppslag før jeg kreperer isåfall heeheee

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DeerNejman skrev (28 minutter siden):

Hei!

Leid en rustikk hytte via Novasol her i Norge. Har i noen dager nå følt en papercut lignende følelse i tommlene når jeg bruker vannet her. Samme når jeg dusjet nå. Har kommet frem til at det er strøm jeg får i meg. Det ble borte når jeg trakk ut varmtvannsberederen.

Hvordan bør jeg gå frem? Vi har kontroll på problemet nå og får ha på vvb under kontrollerte forhold de neste dagene, men er dette livsfarlig for oss og kommende folk? Tenkte som minst å si ifra til de isåfall.

Ingen avisoppslag før jeg kreperer isåfall heeheee

 

Dere må si ifra til eierne. jordfeilen kan nok være i vvb men det er manglende utjevningsforbindelse mellom jordinger med potensialforskjell som gjør at du får strøm i deg. I dette tilfellet er det nok sannsynligvis jording i vannrør og i avløp som det er potensialforskjell på. Dvs at jordfeilen fra vvb går via vannrøret, gjennom deg og ned til jordingen i avløpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DeerNejman skrev (3 timer siden):

Da sier vi ifra. Vil bare ikke bli kasta ut herfra en uke før vi skal reise pga. av liability greier.

 

Glad jeg lot pacemakeren være hjemme !

 

Hvis du er sikker på at det er vvb som forårsaker jordfeilen så napp den ut hvis dere må dusje. Jordfeilstrømmer over 30mA kan forårsake hjerteproblemer, nerveskader m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...