Gå til innhold

Skjerm og dokking til hjemmekontor


Anbefalte innlegg

Blir en del jobbing på hjemmekontor både for meg selv og kona. Har derfor lyst til å investere i et litt skikkelig oppsett med dokkingstasjon og skjerm for å gjøre det mer effektivt og komfortabelet å sitte hjemme. 

Jobber i en del forskjellige systemer, og ganske mye i excel og word. På jobben er jeg vant med å ha to skjermer, men kunen tenkt meg en større, buet skjerm til hjemmekontoret. Hvor stor det er fornutig å gå er jeg usikker på. 

Vil også ha en dokkingstasjon, slik at det enkelt kan kobles til med tastatur, mus osv klart på pulten. Har sett dokkingstasjoner kan variere voldsomt i pris, men vet ikke helt hva som er nødvendig å ikke... 

Per i dag har vi hver vår jobb-pc. En HP Elitebook x360 1030 G4 og en HP Elitebook 850 G5. 

Trenger tips til hva jeg bør se på at skjermer og dokkingstasjon til dette. 

Er 34" kurvet skjerm mer enn nok, eller burde man smelle til med noe enda større?
Hvilken dokkingstasjon burde man kjøpe? 
Vil alle skjermer og dokkingstasjoner fungere med disse pcene? Hva må en eventuelt sjekke?


I utgangspunktet sett for meg et budsjett på 10-15k for dokking + skjerm.
Det blir mange timer foran PC, så villig til å legge litt i det er nødvendig for å få kvalitet.

Ønsker også å kjøpe en PC til privat bruk. Blir nok da mest "kontoroppgaver", men også litt redigering av bilder og video fra GoPro ol. 
Trenger ikke noe beis av en maskin, da sånne oppgaver kun vil være av og til og i små mengder. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg kjører 49" ultra curved med lenovo doc for min pc. Digger det oppsettet, blir litt som å ha to 27"(hadde det før)

Prøvde å sjekke Elkjøp og Power for å se om noen hadde det utstilt, men uten hell. Redd det kanskje blir litt vel mye, men usikker... (skal jo også godtas av min bedre halvdel)

Har det noe å si hvilken pc man har eller går det fint med stor skjerm uansett hvilken pc?

Lenke til kommentar
dundersalt123 skrev (4 minutter siden):

Prøvde å sjekke Elkjøp og Power for å se om noen hadde det utstilt, men uten hell. Redd det kanskje blir litt vel mye, men usikker... (skal jo også godtas av min bedre halvdel)

Har det noe å si hvilken pc man har eller går det fint med stor skjerm uansett hvilken pc?

Tupper moderne pcer vill takle dette helt fint. Det som dog er fint at noen skjermer kommer med dokkingstasjon i skjerm. Da må dette støttes av pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...