Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Å fjerne interiør på bil


Anbefalte innlegg

Er det vanskelig. Og hvilke verktøy trenger jeg for å kunne demontere? Har interiør noen skruer eller er det med klips? Jeg vil gjerne demontere tak også med formål å lede ledninger, hvis det er mulig. 

F.eks. når man skal skifte høyre speil, må noe av interiøret også demonteres? Jeg ser det er kun en skrue på utsiden. Opptiningsfunksjonen er gåen. 

Vi snakker passat TDI 1,9 2009 modell. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kikket på tilsvarende biler på YT? Finner mange guider der, og video er optimalt ☺️ Jeg fant en skjermbyttevideo på en LG telefon en gang, ble 780kr for ny istedet for 3k hos reperarør. 
 

Et kort søk. Fant til 2006 mod også, samt endel andre VAG modeller. Sikkert mye likt, sjekk også om der finnes et VAG forum der ute, engelsk så får du flest brukere. 
 

Lykke til! 

Lenke til kommentar

Interiørdeler sitter med klips eller skruer. Også begge deler som feks dørpanelet du må ta av for å bytte speil. Om du skal bytte hele speilet og ikke bare speilglasset.

Anbefaler å kjøpe inn plastverktøy for å ta av plastdeler fra panelene. 

https://estore.no/biltilbehor/368-4x-verkt-y-for-a-fjerne-bilpaneler.html?SubmitCurrency=1&id_currency=2&gclid=Cj0KCQjwof6WBhD4ARIsAOi65ahgRg2kzXWOhQ-B0W9-Zbiu2BSH8cMndz_UP2Z8jswReD4J7qY21TMaAkr-EALw_wcB

Endret av Cocola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (6 minutter siden):

Skal du bytte hele speilhuset eller kun speilglasset? Varmeelementet sitter på speilglasset.

Jeg vil bytte hele speilhuset. Jeg har kjøpt brukt speilhus med samme farge til bilen. Betalte 800 kr inkl. Frakt. 

Akkurat nå har jeg tapet speilet siden speilet vibrerte veldig på særdeles varme dager. 

Men har visst en stund at opptingsfunksjonen har ikke fungert. 

Lenke til kommentar
Cocola skrev (9 minutter siden):

Interiørdeler sitter med klips eller skruer. Også begge deler som feks dørpanelet du må ta av for å bytte speil. Om du skal bytte hele speilet og ikke bare speilglasset.

Anbefaler å kjøpe inn plastverktøy for å ta av plastdeler fra panelene. 

https://estore.no/biltilbehor/368-4x-verkt-y-for-a-fjerne-bilpaneler.html?SubmitCurrency=1&id_currency=2&gclid=Cj0KCQjwof6WBhD4ARIsAOi65ahgRg2kzXWOhQ-B0W9-Zbiu2BSH8cMndz_UP2Z8jswReD4J7qY21TMaAkr-EALw_wcB

Glimrende. 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (11 minutter siden):

Har du kikket på tilsvarende biler på YT? Finner mange guider der, og video er optimalt ☺️ Jeg fant en skjermbyttevideo på en LG telefon en gang, ble 780kr for ny istedet for 3k hos reperarør. 
 

Et kort søk. Fant til 2006 mod også, samt endel andre VAG modeller. Sikkert mye likt, sjekk også om der finnes et VAG forum der ute, engelsk så får du flest brukere. 
 

Lykke til! 

Jeg har faktisk ikke det enda. Men skjønner vel det er veien å gå for å få instruksene. 

Lenke til kommentar
Cocola skrev (11 minutter siden):

Interiørdeler sitter med klips eller skruer. Også begge deler som feks dørpanelet du må ta av for å bytte speil. Om du skal bytte hele speilet og ikke bare speilglasset.

Anbefaler å kjøpe inn plastverktøy for å ta av plastdeler fra panelene. 

https://estore.no/biltilbehor/368-4x-verkt-y-for-a-fjerne-bilpaneler.html?SubmitCurrency=1&id_currency=2&gclid=Cj0KCQjwof6WBhD4ARIsAOi65ahgRg2kzXWOhQ-B0W9-Zbiu2BSH8cMndz_UP2Z8jswReD4J7qY21TMaAkr-EALw_wcB

Blir dem sendt i fra Norge?

Lenke til kommentar

Ofte er det ymse clips ja. Så verktøyet @Cocola anbefaler er å foretrekke. 

Du kan bare rive det av med makt også. Men da risikerer du at noen av clipsene spretter av - og at panelet revner litt. 
Ofte er det en tynn mdf-plate med hull - så clips - lim og en duk bestående av ymse kunstlær eller lignende. Rund dørhåndtak og dersom det er oppbevaringsmuligheter på panelene. Er det som regel vanlige stjerne-skruer som du må først begynne med. 

Angående speilet er det ofte en "kassett" man kan skru av. Ledninger går via en liten slange inn fra døra og under hanskerommet som regel - sammen med høyttalerkabler. 

Ofte kan noe være limt litt fast også. Så sitter du igjen med tape-rester eller lim rett på metallet. Label off fra Biltema kan du spraye på for å løsne limstoffer og andre ting. 

Det er ikke så vanskelig å demontere. Verre å montere på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...