Gå til innhold

Se netflix på TV'n - hva er en grei løsning?


Anbefalte innlegg

38 minutes ago, RudolfN said:

Ok, takk. Da bruker jeg ikke mer tid på det:) Da må det bli en boks i stedet. 

Alternativt: Kjøpe en ny(ere) Smart-TV, med mulighet for å installere Netflix. Hvis ikke, anbefales Apple TV. Kjøp helst en 5. gen eller 6. gen, slik at du har støtte for 4K den dagen du får ny TV som støtter det. Alternativt finn en 4. gen på finn.no. Ikke kjøp 3. gen eller eldre, de er utdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd og har det meste, og vil anbefale Apple TV. Den gir den enkleste opplevelsen, og er lett å bruke sammen med iPhone om du vil vise bilder eller «caste» noe fra telefonen til tv’en.

Vil egentlig anbefale siste modell, Apple TV 4k, på grunn av den nye fjernkontrollen og for å være fremtidssikret også om du skifter TV senere. Den er dog irriterende dyr (https://www.prisjakt.no/product.php?p=5717563), så det er absolutt et alternativ med brukt fra Finn o.l., men du bør ikke kjøpe for gammel; da får du ikke lagt inn evt. andre apper du skulle ønske utover Netflix og NRK.

Lenke til kommentar

Pensjonerte min forrige gaming pc til tv tjeneste. Den tar nettverkskabel inn og HDMI ut. Fjernkontrollen er et lite trådløst tastatur med touch pad for mus. Da er hele Internett tilgjengelig i topp hastighet uten å sitte i rullestol som android, "smart" TV og andre dårlige løsninger med elendig ytelse og begrenset holdbarhet. En 8 år gammel pc klarer den jobben med glans. Og neste gang gaming pc'en blir oppgradert så arves komponentene til tv pc så blir den oppdatert gratis samtidig.

Da får man frihet til å velge nettleser selv og plugins. For eksempel imdb score plugin så blir det lett å hoppe over det kjipeste Netflix har å tilby. Det er en del blandet drops der.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
17 minutes ago, plankeby said:

 

Såkalt smart TV er litt misvisende. Dem er "smarte" i omtrent 6 år. Så er app universet såpass redusert at man må finne andre løsninger. Akkurat som med løse smarte enheter...

For smart TV'r som kan oppdateres med nye apper, er ikke det noen problemstilling. En del tidlige smart komponenter derimot ble levert med et gitt sett med apper, der man ikke kan laste opp nye. 

Lenke til kommentar
Mercruiser skrev (39 minutter siden):

For smart TV'r som kan oppdateres med nye apper, er ikke det noen problemstilling. En del tidlige smart komponenter derimot ble levert med et gitt sett med apper, der man ikke kan laste opp nye. 

Ble nysgjerrig. Har ikke hørt om TVer etter 2012 som ikke kunne oppdatere sine apper. Noen eksempler? Tror vi må til 90-tallet (før 2005) da brukeren ikke kunne oppdatere noe på sin TV selv (via kabel, nettverk, USB).

Så du mener at TVer nå leveres med spesiell kraftig maskinvare og programvare som vil oppdateres lenger (over 6 år) enn det vi har vært vant til på mediaenheter (TV, mobil, nettbrett osv.) i dag? 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
On 8/14/2022 at 10:38 AM, plankeby said:

Ble nysgjerrig. Har ikke hørt om TVer etter 2012 som ikke kunne oppdateres med nye apper. Noen eksempler?

Så du mener at TVer nå leveres med spesiell maskinvare og programvare som vil oppdateres lenger enn det vi har vært vant til på mediaenheter i dag?

Nei, jeg mener bare at dagens smartkomponenter kan oppdateres - i motsetning til tidlige utgaver som ikke kunne oppdateres i det hele tatt. M.a.o. at ditt poeng om at smartkomponenter "går ut på dato" ikke er spesielt relevant. 

Men nå ble jeg nysgjerrig på hva som var ditt egentlige poeng. Kan du nyansere hva du egentlig mener?

Endret av Mercruiser
Lenke til kommentar
Mercruiser skrev (1 time siden):

Nei, jeg mener bare at dagens smartkomponenter kan oppdateres - i motsetning til tidlige utgaver som ikke kunne oppdateres i det hele tatt. M.a.o. at ditt poeng om at smartkomponenter "går ut på dato" ikke er spesielt relevant. 

Men nå ble jeg nysskjerrig på hva som var ditt egentlige poeng. Kan du nyansere hva du egentlig mener?

At appstøtten forsvinner etter ca 6 år. Dersom man ikke vil bytte TVen hvert 6 år, så ser jeg ikke appstøtten som argument for valg av TV, men heller kvaliteten på bildet.

Så har man en god TV nå, der appstøtten er borte (kraftig redusert), ser jeg ikke greia med å bruke kr 10.000 pluss, på ny TV pga apper. Da den nye TV vil få samme status om ca 6 år, være uten apper. 

Jeg forstod innlegget refert her, slik at noen TVer nå vil gi app og operativstøtte lang utover det vi har sett i marked til i dag. 

Noen få har en TV på omtrent 24/7. Da reduseres selvsagt levetiden også, så regnestykket blir annerledes. Vedr å bytte TV oftere.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
RudolfN skrev (På 25.7.2022 den 18.37):

Er glad i fjernkontroll og er litt gammeldags xD Og så er det godt å legge bort telefon i blant.

Chromecast Ultra? Edit den har fjernkontroll. Jeg skjønner sef at iphone familier vil ha Apple tv.

Begge er bra, Chromecast er dog litt rimeligere og kanskje mer funksjonell til forskjellige apper...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...