Gå til innhold

Anton og Donald som detektiver


Anbefalte innlegg

Fant ingen plass som passa for tegneserier. Så eg skriv det her på lekeplassen.

Eg hadde ein pocket for ein del år tilbake ca 12. I den pocketet så er Anton ein detektiv og Donald er assistenten hans.

Etter ei stund så blir Donald sur på Anton og begynner for seg sjølv. Så treffer han på Ole, Dole og Doffen. Dei er tre gutter som lever på gata.

Handlinga er lagt til då Sherlock Holmes "levde". Så eg tenker 1800-tallet kanskje. Er det noken som veit kva pocket eg sikter til her. Kva den heiter.

Det blir eit skudd i mørket. Men kven veit. Det kan hende eg treff blink.

Endret av Jostein76
Saken er blitt løst
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg vet hvilken du mener, men jeg har ikke tid til å lete akkurat nå.

I mangel av Donald som assistent, og Anton ikke kan tilstå til journalistene at har er udugelig som detektiv, finner seg en annen assistent som er mer glad i småkaker.

Rikerud portretteres som den kriminelle og det gjelder en arvesak som inkluderer Dolly.

Historien slutter med at Donald blir helten for en gangs skyld fordi Dolly forteller til mediene at Anton har bare rotet det til, og at guttene blir tatt inn av Donald og Dolly. Men de er ikke fornøyde fordi de må stases opp i finklær.

EDIT:
Mest flaks hvis det er denne, men...kan det være:
Donald Pocket 208 - Donald Duck Går Av Hengslene

1180461-0.jpg

Med historien:
Donald Duck og Arvingen

EDIT:
Lagt til cover.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 13.8.2022 den 18.10):

Sikker på at dette ikke er deres versjon av Les Miserables? Der lever Ole, Dole og Doffen som gategutter etc. Det er Donald Pocket nummer 104, Lysestakmysteriet.

Anton er ikke med der. Og Skrue passer på noen lysestaker. Og detekiven er en ellers ukjent som jakter på Skrue.

Vi får se når / hvis trådstarter snubler innom her "med fasiten".

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

  

PaladinNO skrev (På 13.8.2022 den 17.53):

Jeg tror jeg vet hvilken du mener, men jeg har ikke tid til å lete akkurat nå.

I mangel av Donald som assistent, og Anton ikke kan tilstå til journalistene at har er udugelig som detektiv, finner seg en annen assistent som er mer glad i småkaker.

Rikerud portretteres som den kriminelle og det gjelder en arvesak som inkluderer Dolly.

Historien slutter med at Donald blir helten for en gangs skyld fordi Dolly forteller til mediene at Anton har bare rotet det til, og at guttene blir tatt inn av Donald og Dolly. Men de er ikke fornøyde fordi de må stases opp i finklær.

EDIT:
Mest flaks hvis det er denne, men...kan det være:
Donald Pocket 208 - Donald Duck Går Av Hengslene

1180461-0.jpg

Med historien:
Donald Duck og Arvingen

EDIT:
Lagt til cover.

Kan være den. For det er rett histori som du viser til. Så takk for svar. Har funnet ei nettside som selger den pocketen. Så takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Jostein76 skrev (2 timer siden):

Har nett fått den pocketen i posten og det var rett pocket.

Så takk for all hjelp.

Flott. Da har du en unnskyldning til å være kulturell en kveld. ;)

Hvis du har fått svar på spørmålet du var ute etter, vennligst merk tråden som løst ved endre emnet i første innlegg. Og trykk gjerne på tommel opp-knappen på hjelpsomme svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jostein76 skrev (10 minutter siden):

Korleis gjer eg det? Eg fant ikkje ut dette.

Det skal være en "Endre"-knapp til høyre for "Siter" på alle egne innlegg.

Men forumet ble omgjort for en tid tilbake og alle innlegg skrevet før X dato (vet ikke eksakt når) kan ikke lengre endres.
Så hvis du ikke har noen Endre-knapp for første post er dette årsaken, og innlegg / tråder opprettet før denne datoen kan ikke lenger endres av bruker. Da må man evt. kontakte en moderator via PM.

Det er ikke så nøye, det er bare for å tydeliggjøre for andre at en løsning er levert og at det er ikke noe behov for flere svar i tråden. Holder mer orden på forumet og mindre rot i tråder over tid.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...