Gå til innhold

Finnes det en råvare man kan overleve på alene?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
23 hours ago, Karltorbj said:

Hvis en spiser kikerterpure hele livet, klarer en seg da?

Hummus? Det er flere ingredienser til det, blant annet olivenolje. Vil tro dette er et sunt valg, men det er ikke en råvare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
31 minutes ago, Karltorbj said:

Riktig, en har vel litt hvitloek  og andre ting i det.

Kjenner ei, som var syk og gikk over paa den kosten, kuren

Da ble hun helt bra.

Høres mest ut som det var noe i det andre hun spiste som hun ikke tålte. Det er bare vanlig mat, det har ingen helbredende/medisinsk virkning (selv om det sikkert er bra kost).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vil tro man kan klare seg på hummus. Det er kikerter, olivenolje, hvitløk, sesamfrø, sitron  og salt. Det må vel kanskje regnes ut for å se om man kan klare seg på det resten av livet, men det er jo proteiner fra kikertene og sikkert mye vitamin C i sitron siden det er så surt. Vitamin C er en syre, askorbinsyre. Jeg vet ikke om det er mye askorbinsyre som gjør at det smaker så surt, men kanskje. Nei, tviler på det, vitamin C kan man ikke ta flere g per 100 g av, det er nok noe annet som gjør sitron så surt.

Lenke til kommentar

Du ser jo renselsen i den, Sitron og hvitloek.

Kombinasjonen sitron og hvitloek, er veldig populaer, blant rusbrukere, naar de maa levere urinproeve.

Spiser de dette, er urinen, rene sjaere fjellvannet. Mistenkelig ren kanskje?

Saa den er ikke bare ren, men den renser ogsaa.

Tror ikke jeg hadde hatt vondt av aa gaa paa den kosten, noen maaneder. 

Ei banan, pappaya eller kokusnoett, i tillegg, hadde heller ikke gjort vond, kanskje?

Litt bygg?

Ser jeg sporer av naa, men ser at denne traaden, kanskje har hjulpet meg til aa finne en vidunderkur, som kan funke for meg.

Morgen, Hummus og,  pappaya.

Lunsj, Hummus og kokkus

Middag, Egg, bygg og fritt valg av groennsaker

Kvelds, Humus og banan.

Dikke til maaltidene, Vann

Trykk i trynet, til du er mett.

Humus er ogsaa praktisk aa bringe med seg.

Her maa en vaere sta, insyka og positiv.

Og veldig bevisst paa overgangen, til annen kost, naar du ikke orker lengre.

For her gaar alarmen, brystkassen, har senket seg betraktelig, de siste aarene.

 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Karltorbj said:

Pappaya, hvordan er det aa faa fatt i den her oppe?

Her oppe, eller nede blir det vel, så går man bare inn i skauen og kikker. Kokkusnøtter er det over alt, men det er høyt opp. Bananer er hist og her. Pappaya er det ikke like mange av, men hvis man leiter litt rundt omkring, så finner man dem. Når de er grønne, altså umodne, så er de "grønnsak" og da kan man koke eller steike dem og bruke dem som "vegetarkjøtt". Når de er modne så har de fått søt smak og så kan de brukes som dessert. Mango er ikke nevnt. Det er en godsak, men der bor det som oftest noen under treet som passer på. I Norge så kan man gå på jakt etter Pappayai hyllereolene hos Meny, men det er vel stort sett fruktvarianten man finner.

https://meny.no/varer/frukt-gront/frukt/papaya

I Norge er vegetarmat noe som koster litt ekstra. Andre steder så er det, det som man spiser når man ikke har råd til kjøtt. Da plukker man ned noen Pappayaer, Auburginer, Bananer eller nos eller noe slikt, koker eller steker grønnsakene og serverer med brun saus og ris. Smaker faktisk ganske bra.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...