Gå til innhold

Google Wallet rulles på nytt ut i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes sparebank 1 kan få ett spark i stumpen og begynne å støtte dette snart. Greit at de eier deler av Vipps eller noe men Vipps sin løsning er ikke bra nok. 

Vært frista til å bytte bank i flere år nå men levd i trua på at de snart skal ordne støtte men skjer jo aldri.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Synes sparebank 1 kan få ett spark i stumpen og begynne å støtte dette snart. Greit at de eier deler av Vipps eller noe men Vipps sin løsning er ikke bra nok. 

Vært frista til å bytte bank i flere år nå men levd i trua på at de snart skal ordne støtte men skjer jo aldri.

Som nevnt ovenfor er curve løsningen om du ikke ønsker å bytte bank. Dog er det ikke feilfritt og har noen ganger fått avslått uten noen grunn. Men det fungerer stort sett.

 

Curve er også master debit kort, det er det ikke alle som tar. Men de fleste her hjemme støtter det.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sampson skrev (Akkurat nå):

Største problemet med Wallet per nå er at så få betalingsordninger og butikker godtar det. Når det ikke er mulig å bruke på de fleste steder så man slipper å finne frem kortet er det egentlig helt ubrukelig.

What, er det ikke lovpålagt med nfc nå? Har bare opplevd i utlandet at Google pay ikke var godtatt. Ellers fungerer dette så og si overalt. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Synes sparebank 1 kan få ett spark i stumpen og begynne å støtte dette snart. Greit at de eier deler av Vipps eller noe men Vipps sin løsning er ikke bra nok. 

Vært frista til å bytte bank i flere år nå men levd i trua på at de snart skal ordne støtte men skjer jo aldri.

De tilbyr jo løsninger som Garmin og Fitbit pay, så alle deres unnskyldninger rundt hvorfor de ikke vil tilby apple og google pay er bare ren bullshit. Realiteten er at de ikke ønsker å legge til rette for en reell konkurrent for deres egen tjeneste som du sier, men problemet med vipps er jo at det vertfall her hvor jeg bor ikke er en eneste butikk som støtter det så jeg vet ikke engang hvordan en betaler med vipps på butikken.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

De tilbyr jo løsninger som Garmin og Fitbit pay, så alle deres unnskyldninger rundt hvorfor de ikke vil tilby apple og google pay er bare ren bullshit. Realiteten er at de ikke ønsker å legge til rette for en reell konkurrent for deres egen tjeneste som du sier, men problemet med vipps er jo at det vertfall her hvor jeg bor ikke er en eneste butikk som støtter det så jeg vet ikke engang hvordan en betaler med vipps på butikken.   

Vipps betaling er vell så knotete at en må bruke qr? Har de støtte for nfc?

Lenke til kommentar

Takker for tips om Curve! Skal sjekke det ut.

Har heller aldri sett noen butikker her jeg bor som tar imot betaling med Vipps.

Er kun pengeboka jeg må drasse med meg for tiden (kodelås på dør og app til bil) og det ville vært fantastisk å slippe den også.

CoopPay funker bra da så berges om jeg handler der og har glemt pengeboka men vært meget fint å kunne handle flere plasser uten den og benytta klokka.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Takker for tips om Curve! Skal sjekke det ut.

Har heller aldri sett noen butikker her jeg bor som tar imot betaling med Vipps.

Er kun pengeboka jeg må drasse med meg for tiden (kodelås på dør og app til bil) og det ville vært fantastisk å slippe den også.

CoopPay funker bra da så berges om jeg handler der og har glemt pengeboka men vært meget fint å kunne handle flere plasser uten den og benytta klokka.

Jeg kastet nøkler og lommebok for noen år siden, deilig å kun ha mobil/smartklokke som eneste ting å holde styr på:)

Lenke til kommentar
2 hours ago, P@rm@nn said:

 

 

Legger merke til at vips ofte nekter meg å betale ned trumf visa, mens andre visa kredittkort funker helt greit. Lurer på hvorfor.

tenker ikke poå trumf visa, men mitt vanlig visa kort der får jeg trumfpoeng med vanlig bruk :) dette får jeg ikke med google wallet

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

What, er det ikke lovpålagt med nfc nå? Har bare opplevd i utlandet at Google pay ikke var godtatt. Ellers fungerer dette så og si overalt. 

Det er ikke lovpålagt, nei, men VISA gikk ut og forlangte at alle betalingsautomater som skulle støttes av VISA måtte støtte kontaktløs betaling fra og med 1.1.2019 (tror jeg det var), altså med NFC. Om noen butikker fortsatt ikke støtter kontaktløs betaling er de i avtalebrudd med VISA, eller mer sannsynlig så tar de ikke VISA-kort. Men jeg tviler på at det finnes noen slike.

Lenke til kommentar
>generisk navn> skrev (Akkurat nå):

Det er ikke lovpålagt, nei, men VISA gikk ut og forlangte at alle betalingsautomater som skulle støttes av VISA måtte støtte kontaktløs betaling fra og med 1.1.2019 (tror jeg det var), altså med NFC. Om noen butikker fortsatt ikke støtter kontaktløs betaling er de i avtalebrudd med VISA, eller mer sannsynlig så tar de ikke VISA-kort. Men jeg tviler på at det finnes noen slike.

Sånn var det ja, takk for oppklaringen:)

Lenke til kommentar

Største problemet med å hive seg over alt som ikke er BankAxept er at det vil presse opp prisene på det meste med 1-2%

For, der en butikk må betale 12-20øre når du handler med BA, må du betale prosenter med de andre. 

Det betyr at når du kjøper en TV til 30K så må butikken betale et gebyr på 4/5/600 kroner, da mot 20 øre med BA. 

Selvfølgelig er ikke dette en kostnad butikken vil ta, så om det blir mange slike vil prisene økes. Så, om gebyret blir 600 så legger de på 612kr for å dekke inn dette, for de må jo også betale gebyr påprisøkningen. 

Derfor holder jeg meg til løsninger som bruker BankAxept. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...