Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av små PC-høyttalere


Anbefalte innlegg

Jeg bruker stort sett hodetelefoner når jeg sitter ved datamaskinen, men det er veldig greit å ha muligheten til å spille av lyd fra høyttalere av og til.

I dag har jeg et par Mackie CR3-XBT 3", men disse passer ikke helt mitt bruk. Det største problemet er at de er litt for stor til at jeg kan plassere dem symmetrisk i forhold til skjermen. Ellers syns jeg de er stygg og har litt for mye støy når de er slått på (ikke påvirket av kilde, volum, kabler osv.), men ikke spiller. Ellers har de veldig god lydkvalitet i forhold til størrelse og pris.

Jeg er villig til å ofre lydkvalitet for design og størrelse, men jeg er opptatt av lydkvalitet. Det jeg trenger er små høyttalere som kan stå fremme i en stue. Ikke et 2.1-oppsett.

Budsjett: 1 000 - 2 000 kr

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med GigaWorks T20 Series II?
https://prisguiden.no/produkt/creative-gigaworks-t20-series-ii-100357

På størrelse med en 1/2-liters flaske.

Hadde et par med dem tidligere. Veldig godt fornøyd med både volum og lydbildet.

EDIT:
Det finnes også en noe høyere T40 variant.
https://prisguiden.no/produkt/creative-gigaworks-t40-series-ii-111419

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Skal se nærmere på GigaWorks T20 Series II. Størrelsen ser i hvert fall grei ut.

vidor skrev (17 timer siden):

Disse er en bra balanse mellom lydkvalitet, størrelse og funksjonalitet.

Det er produsert utrolig mye rart av slik, så like greit å shoppe noe bra heller enn å gamble.

Glemte du en link, eller snakker du om GigaWorks T20 Series II?

Lenke til kommentar

Mellom 1000 og 2000 kr synes jeg det er svært vanskelig å finne noe som låter bra. Men hørte en gang litt på Audioengine A1 og A2, som vel ligger på rundt 2000kr og låter faktisk helt kurant. Om det er visuelt innafor er jo en subjektiv oppfatning, så du får se på bildene. Høyttalerne ligger innimellom på finn også, med mulighet for halvering av pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...