Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, TommyM said:

Interessant å se om de sletter ordren, jeg bestilte nylig en 2TB 2.5" SSD til 370kr + frakt (vanlig pris 1899kr) fra Digital Impuls og den ble slettet umiddelbart. Hadde lett kjøpt nytt kabinett for å få plass til TUFen der til den prisen.

Slik jeg skjønner det, er den allerede sendt :)

Lenke til kommentar
On 4/19/2023 at 7:57 PM, ps5 said:

Disse demokortene ligger normalt på 21k+, sikker på at du ikke så feil?  Ellers har noen gjort et kupp ja (og minst andre gang Komplett gjør en kjempebrøler på 4090 prising).

Akkurat og de var send samme dag.

Jeg var ferdig med fifa pro clubs med venner kl 03 om natta.

Bare sjekket rtx 4070 priser og ville sjekket forskjellen mot en rtx 4090, fordi bruker en LG 42C2 som monitor.

Så vel over 40stk rtx 4090 fra outlet. I mellom da de ble tomt, plutselig ble det flere igjen.  Zotac og Asus de var det til kl 9 på morgen, de hadde 15stk igjen og plutselig forsvant.

Tenkte de blir sikker ikke sent. Sammen dag for sendingsbekreftelse og neste dag har allerede hentet de.

Sefølgelig mine venner som fikk tips fra meg også har hentet Disses.

Setter pris på tidlig julegave fra komplett da 😀 

Eneste mankament er at Zotac SN matches ikke det som står på boksen. Asus alt i orden.

Screenshot_20230419_151931_Chrome~2.jpg

Screenshot_20230419_145951_Chrome~2.jpg

Screenshot_20230419_150508_Chrome~2.png

Endret av KryssN
Lenke til kommentar

Det er vel 11-12k 4090 egentlig burde koste så der har du\dere gjort ett kupp .

Du fant disse kortene under outlet og ikke Demo kort?

Tyder på komplett har grei påslag på korta sine når di kan selge det til den prisen, her er det MYE å gå på trur jeg.

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
1 hour ago, Paccoo said:

Det er vel 11-12k 4090 egentlig burde koste så der har du\dere gjort ett kupp .

Du fant disse kortene under outlet og ikke Demo kort?

Tyder på komplett har grei påslag på korta sine når di kan selge det til den prisen, her er det MYE å gå på trur jeg.

Ønsker også vite om det er snakk om under demo eller outlet. Når det er sagt så er det omtrent garantert at dette er feilprising, eller noe som dumpes av en eller annen rar grunn. Det er ikke sjanse i havet at butikker kan selge 4090 kort for 13 000 og tjene penger på det. Disse kortene ble solgt med tap.

Men ja, jeg skjønner ikke hva som har skjedd. At dette skjedde på natta er litt rart, kan det være en eller annen automatikk som har gått galt? Oppsagt medarbeider som har gjort ting de ikke skulle?

Skulle ønske jeg kunne ha kjøpt et Asus 4090 til 13 000...

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (1 time siden):

Ønsker også vite om det er snakk om under demo eller outlet. Når det er sagt så er det omtrent garantert at dette er feilprising, eller noe som dumpes av en eller annen rar grunn. Det er ikke sjanse i havet at butikker kan selge 4090 kort for 13 000 og tjene penger på det. Disse kortene ble solgt med tap.

Men ja, jeg skjønner ikke hva som har skjedd. At dette skjedde på natta er litt rart, kan det være en eller annen automatikk som har gått galt? Oppsagt medarbeider som har gjort ting de ikke skulle?

Skulle ønske jeg kunne ha kjøpt et Asus 4090 til 13 000...

Nå er jo dette "billigmodeller" av 4090 så en kan jo aldri vite med mindre man sitter på innkjøpspapirene til komplett. 

Det er jo fult mulig att komplett satt på en "pall" med kort på lager som var ment til komplett pc`er feks som gikk rett ut til outlet kort. Raske penger for di det. 

Hadde det skjedd en stor feil så hadde di heller kanselert orderen, men hvem vet.

Dette blir jo kun konspirasjon fra min side selvsagt :)

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Paccoo said:

Nå er jo dette "billigmodeller" av 4090 så en kan jo aldri vite med mindre man sitter på innkjøpspapirene til komplett. 

Det er jo fult mulig att komplett satt på en "pall" med kort på lager som var ment til komplett pc`er feks som gikk rett ut til outlet kort. Raske penger for di det. 

Hadde det skjedd en stor feil så hadde di heller kanselert orderen, men hvem vet.

Dette blir jo kun konspirasjon fra min side selvsagt :)

Kortene koster ca 24 000 i utpris normalt, ikke sjanse at de kan selges for 13 000 og ikke gå i tap.

Venter fortsatt på svar fra de som kjøpte om det er snakk om demo eller outlet...

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (17 minutter siden):

Kortene koster ca 24 000 i utpris normalt, ikke sjanse at de kan selges for 13 000 og ikke gå i tap.

Venter fortsatt på svar fra de som kjøpte om det er snakk om demo eller outlet...

Ja, men hva kosta disse korta inn for komplett som er interesant.

Regner med en del av di havner på finn 😛

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=299716001&ci=3

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar

Noen kabler har de flere hundre prosent avanse på. Du skal ikke se bort fra at en 1meter DP-kabel de tar 319 kr for koster 30 kr inn. Det blir selvsagt logistikk, lager og andre omkostninger, men det blir igjen til salt i grøten.

Komplett vil ha 439 kr for 2 meter DP 1.4 og Proshop skal kun ha 112 kr.
https://www.komplett.no/product/1131531/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/monitorkabler/displayport-kabel-2m-sort
https://www.proshop.no/Skjermkabel/Pro-DisplayPort-14-Black-2m/2884059

Det er samme båndbredde i begge kablene og begge kablene er vanlige ikke-fancy kabler.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
10 minutes ago, XtaZ said:

Fy faen nå er jeg bitter over at jeg gikk glipp av dette tilbudet. Sjekker jo komplett og prisjakt flere ganger daglig etter en superdeal på 4070 Ti, 4080 og 4090, men uten hell så langt 😵

Det er nå outlet-produkter da og ikke ordinære varer på tilbud. Det er skrotet som er igjen etter andre.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, BadCat said:

Det er nå outlet-produkter da og ikke ordinære varer på tilbud. Det er skrotet som er igjen etter andre.

Ja men hvorfor og fra hvem? Når det er snakk om flere titalls(?) kort, så virker det rart, og til de prisene. Hadde en kammerat som jobbet i Komplett, men gjør det ikke lenger, så får ikke funnet ut hva dette var, og sjansen for at det kommer tilbake.

Vanlige returnerte kort var det vel ikke, tilfelle har de samlet opp, og da hadde de ikke gått til den prisen. Ja jeg lurer på hva dette var...

Lenke til kommentar
17 minutes ago, JarleGutt said:

Ja men hvorfor og fra hvem? Når det er snakk om flere titalls(?) kort, så virker det rart, og til de prisene. Hadde en kammerat som jobbet i Komplett, men gjør det ikke lenger, så får ikke funnet ut hva dette var, og sjansen for at det kommer tilbake.

Vanlige returnerte kort var det vel ikke, tilfelle har de samlet opp, og da hadde de ikke gått til den prisen. Ja jeg lurer på hva dette var...

Jeg har selv en kompis som jobber der, men spørrer ikke ham enna før alle får sine kort.

Ihvertfall nå har meg and flere mine venner fått flere kort. Alle virker greit.

Men eneste mankament er at flere (ikke alle) Zotac kortene SN som står på boksen er ikke likt den som står på kortet. Med Asus kortene alt var i orden.

Har meld fra om Serienr til Komplett men fikk ikke en svar ennå.

Endret av KryssN
Lenke til kommentar

Det er graverende at S/N ikke stemmer. Dette var et så stort problem for noen år siden at eskene måtte komme med et vindu så man kunne se at kortet hadde samme nummer som eska. EVGA hadde i alle fall det ei stund på sine esker.

@JarleGutt
Noe for deg? Hvis du skal koble et mirrorless-kamera til strømminga. "Got to look good for the ladies. Handsome man in 4K."
https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-tilbehor/streaming-tilbehor/elgato-cam-link-4k/18869

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...