Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Julegavene kommer tidlig i år.

Flere videostrømmer på forbruker-kort fra NVIDIA er i boks
Siste OBS har strømming med AV1.
Budsjettkort fra NVIDIA med .AV1 kommer i mai.
YouTube har beta med AV1-strømming.
RTMP oppdateres med RTMP+ som støtter AV1, HEVC og VP9.

Det er som om alle bitene bare glir på plass.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har glemt å si fra at 12VHPWR-kabel(adapter) til Seasonic er tilgjengelig, men bare i hvit utførelse.
https://klink.no/Ukategorisert/?product_id=941284
https://deal.no/seasonic-12vhpwr-adapter-cable-white/cat-p/c/p1003413906

 

Ja, budsjett er under 10ik. Ikke glem at enkelte modeller får lite minne selv om de har encode og diverse.

Det blir stusselig med kjerner og bus når man kommer nedover i modellene da. 4070, 4060 Ti, 4060, 4050. Ei trapp ned i en mørk kjeller.

 

Lenke til kommentar

Fikk nylig et 4080 kort som det fulgte med en kabel med 3 8-pin kontakter og jeg hadde bare 2 8-pin PCI-E kabler som er splittet. Altså 2 8pin PCI-E på 1 til PSU.

Går det greit å bruke disse eller bør jeg ha 3 separate kabler til skjermkortet? Har fungert fint til nå, men redd det kanskje kan være skadelig over tid? Får mye forskjellige svar når jeg googler.. 😅

Har Corsair RM850x

 

Lenke til kommentar

Det skal gå hvis du kobler sidegrenen av den doble i nr 3.

Du burde likevel gjøre deg selv en tjeneste og kjøpe Dark Power 13 PSU som er ATX 3.0 og har 12VHPWR, så kan du slenge hele blekkspruten på dynga. Vel, i praksis bør du putte den i eska i tilfelle salg.

Eventuelt kan du kjøpe en slik kabel hvis din PSU er i lista over kompatible kraftforsyninger.

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/600W-PCIe-5-0-12VHPWR-Type-4-PSU-Power-Cable/p/CP-8920284

Det er mulig at det finnes andre kabler også. 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (1 time siden):

Fikk nylig et 4080 kort som det fulgte med en kabel med 3 8-pin kontakter og jeg hadde bare 2 8-pin PCI-E kabler som er splittet. Altså 2 8pin PCI-E på 1 til PSU.

Går det greit å bruke disse eller bør jeg ha 3 separate kabler til skjermkortet? Har fungert fint til nå, men redd det kanskje kan være skadelig over tid? Får mye forskjellige svar når jeg googler.. 😅

Har Corsair RM850x

 

Det går helt fint. Sendte en mail til coolermaster med samme problemstilling og fikk til svar at kablene er overdimensjonert og skal takle 300w+ pr 8 pin. Har du mulighet for 3 x 8 pin så er det selvfølgelig det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (5 timer siden):

Proshop har kommet med priser på 4070. Omtrent samme pris som 3080 ble lansert med for samme ytelse.

det er som forventet, han  karen på "Tech yes city" som også diskuterer økonomi mente at uten inflasjon hadde dette vært 450usd. nvidia hadde sikkert lagt seg på 500,- da 🙂

også er jo kronekurs helt ute å kjøre. husker da man tok got i når man ganget pris med 8, nå ganges det vel med minst 13.

 

Men trist uansett

Endret av leifeinar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det frister nå mer med nytt 4070 en brukt 3080 på finn til ca samme pris da. Nå kommer det ett kort til under 8k som faktisk du kan kjøpe. Slik var det ikke med 3080 når det ble lansert 

Dette kortet får man jo å faktisk plass til i ett itx bygg feks.

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...