Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, shinsengumi said:

Jeg kan aldri gå tilbake til 16:9 format etter 21:9, og kan ikke gå tilbake til 21:9 etter 32:9. Skjønner ikke hvorfor "proffe" gamere bruker vanlig format når man får mye mer informasjon med ultrawide/super ultrawide 🤔 men kanskje noen med bedre peiling kan "fill me in"?

For stort synsfelt= økt reaksjonstid. Det tar tid å bevege øyne. Jeg har vært coach i esport siden 1996. Før det en gang fantes coach i esport. Vi fant det på etter hvert som de første lagkampene og ligaene tok form.
 

Quote

A coach is responsible for every aspect relating to performance within a team. This includes, but is not limited to, growth of individual skill of the players, team cohesion, in-game strategy, motivational responsibilities and discipline.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel stort sett 27 tommere som brukes nå. Hadde 24 tommer før den 27 jeg har nå og vil vel faktisk påstå at mine prestasjoner ingame var bedre med 24. Men det er mye markedsføring rundt dette, gjelder å ikke gå i alle fellene. Men folk flest er vel temmelig casual gamers uansett da.

Lenke til kommentar

24" er standard på turneringer i alle fall. BenQ-skjermer er mye brukt i esport eller nå mer kjent som Zowie har smart scaling og da velger man selv hva man vil ved å skru på et hjul.
benq-xl2730z-gaming-monitor-007.jpg

Hvis noen har ambisjoner er det nå salg på ei grom mus. Pixart PMW3360 sensor, 80gram vekt. For ordens skyld har jeg ikke noe å gjøre verken med Zowie eller Maxgaming.

Medium:
https://www.maxgaming.no/no/kablet-mus/fk2-b-gamingmus
 

Large:
https://www.maxgaming.no/no/kablet-mus/fk1-b-gamingmus

XL:
https://www.maxgaming.no/no/gaming-mus/fk1-b-gamingmus-2

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kalmarnir skrev (5 minutter siden):

Er det noen indikasjoner på når det kommer flere 4090 til salgs? Før lanseringen hva egentlig planen et 4080, men når det «bare» skiller noen tusen kroner kan jeg like gjerne spare litt mer og gå for 4090. 

Det er klart det kommmer flere 4090, det er også klart at det ville bli utsolgt i første runde, da alle skulle ha på engang, men nå er det jo ikke lenger attraktivt for minere blant annet så tilgjengeligheten vil jo stige etterhvert, dessuten så har jo Nvidia med vilje holdt tilbake kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ticx skrev (1 time siden):

Hadde ikke kjøpt 4080 med mindre det var priset under 10.000, prisingen nå er komikveld

Enig i at prisene er sinnsyke...

...men er nok ren ønsketenkning å forvente 4080 for under 10 lapper når de fleste 3080-kortene (som er en av de beste kortene mtp pris i nyere tid) kostet mellom 9 000 og 11 000 ved launch. I tillegg har det vært god prisvekst siden den gang samtidig som at 1 USD tilsvarte rundt 8,50kr i desember 2020.

Endret av Voro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, ticx said:

Handlet min tx1000 to månender for tidlig for gratis kabel. Nå har jeg satt inn 8+4 kabelen skikkelig så brenner ikke men likevel, ser mye ryddigere ut med kabel enn nvidia adapteren

Neste problem i denne sagaen her, er vel at nå kommer folk til å trykke kabelen så hardt at de ødelegger enten festet eller fastet i hovedkortet...bare å vente på første rapportene...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...