Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Deepo said:

Førsteinntrykk av 4090 Suprim X er at den har ganske konstant hørbar coil whine, selv på FPS rundt 100, i motsetning til Phantom GS. Da var vel litt av poenget med et dyrere kort borte.

Det kan gå bort over tid sies det. Min 3090ti var vepsebol de første par ukene, men det hjalp med undervolt, noe man vel ikke kan gjøre med 4090 (?)

Lenke til kommentar
1 hour ago, shinsengumi said:

Haha nå vet jeg hvorfor den XFX 6900XT testpølsa jeg hadde ga meg et dårlig inntrykk den gangen 🤣 groteskt.

image.thumb.png.0dbd5c89d75e2d151be52be3d31ced13.png

1. Hvor komme denne i fra og hva er det egentlig de tester?

2. Grafene er HELT missvisende, se på tallene vs lengden på strekene. Om de da ikke har laget den basert på hvordan man hører desibel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

User error eller ikke så er det ganske utrolig å designe en plugg som skal tåle 50 ampere kontinuerlig last uten en fungerende låsemekanisme eller termisk sikring om en pluggen skulle backe ut å gå seg varm.

Wow, den detaljen hadde jeg ikke fått med meg. Er det virkelig ikke noen låsehake på 12VPWR-kabelen tilsvarende standard 8-pin PCIe-strøm?

c498c007-b4df-4e19-8a02-2cfa961532e8.jpg

Det er jo rett galskap å designe en strømkabel beregnet på mer strøm enn forrige standard uten ihvertfall en låseklips!

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (6 minutter siden):

Wow, den detaljen hadde jeg ikke fått med meg. Er det virkelig ikke noen låsehake på 12VPWR-kabelen tilsvarende standard 8-pin PCIe-strøm?

c498c007-b4df-4e19-8a02-2cfa961532e8.jpg

Det er jo rett galskap å designe en strømkabel beregnet på mer strøm enn forrige standard uten ihvertfall en låseklips!

Den har en lås, men når en ser videoer av pluggen ser en at folk klarer å dra den ut ved å dra i kablene alene, så virker ikke som låsen hekter seg på slik som den skal.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (18 minutter siden):

Den har en lås, men når en ser videoer av pluggen ser en at folk klarer å dra den ut ved å dra i kablene alene, så virker ikke som låsen hekter seg på slik som den skal.

Jeg måtte ta meg en videokikkerunde for jeg kunne ikke tro det ikke var noen låseklips på 12VPWR-kabelen. Steve (GN) sier også i den siste videoen - som flere allerede har påpekt - at man må bruke ganske mye kraft for å få kabelen til å gå helt inn i kortet. Enda et problem med 12 ledere istedet for bare 8 (24-pin ATX-kabler...).

Jeg kan se den problemstillingen. Men jeg ser ikke for meg mange nybegynnere / førstegangsbyggere kjøpe et 4090, som kanskje ikke helt vet hvordan pluggen skal sitte korrekt, og mer erfarne byggere burde vite bedre enn å vri og bøye på kabler helt inntil maskinvaren, så det er et argument for brukerfeil her også.

Ikke i nærheten like mye strøm, men jeg har hatt problemet med ledere trukket for mye i tankene hver gang jeg monterer en ATX 8-pin, spesielt i litt mindre kabinetter. Men der går det ihvertfall an å lage en ekstra bue på ledningen.

Nvidia har, "in their infinite wisdom", tydeligvis med hensikt laget et kort som er meningen å kun ha i de aller største kabinettene, med god plass i bredden til litt ekstra kabel liggende. Alternativt RTX 4090 = ingen sidedør.

Hvorfor kunne de ikke bare laget en 90° kabel med en gang, siden de insisterer på den 12VPWR-kontakten plassert der den er? Er vinklet strøm et problem? :ermm:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
4 hours ago, JarleGutt said:

1. Hvor komme denne i fra og hva er det egentlig de tester?

2. Grafene er HELT missvisende, se på tallene vs lengden på strekene. Om de da ikke har laget den basert på hvordan man hører desibel

videocardz sin 4080 review roundup liste, jeg bare søkte og fant 2 stk TUF reviews; en eller annen tysk side (denne) og hwunboxed som jeg allerede hadde sett.

Kan også forøvrig bekrefte at den streken for XFX black ikke er for lang, den er for kort. Husker jeg valgte nettopp den fordi 6800XT varianten fikk 31db i gaming hos techpowerup med vifte gående på rundt 1200rpm. Da tenkte jeg jaja den kjølern er ok. Men driten kjørte på maks vifter til enhver tid, som er det høyeste levenet jeg har hørt i mitt liv.

Endret av shinsengumi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, shinsengumi said:

Kan også forøvrig bekrefte at den streken for XFX black ikke er for lang, den er for kort. Husker jeg valgte nettopp den fordi 6800XT varianten fikk 31db i gaming hos techpowerup med vifte gående på rundt 1200rpm. Da tenkte jeg jaja den kjølern er ok. Men driten kjørte på maks vifter til enhver tid, som er det høyeste levenet jeg har hørt i mitt liv.

Men jeg regner da med at det var noe feil, for skulle jo ikke ha kjørt på maks, nesten noen gang. Eller er det noe spes med det kabinettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...