Gå til innhold

Pakking til førstegangstjeneste


anonyme

Anbefalte innlegg

Hvor mye har en plass til å ha med seg på rekrutten? På bilder ser en alt fra en sekk til 70L bagger, men er ikke 70L veldig mye? Hvor mye har man plass til å ta med? Klarer meg med lite men tar gjerne med ekstra om det er plass.

 

Og får en dra innom butikken osv? Må jeg ha med alt av bind/tamponger/såpe etc jeg trenger for oppholdet eller holder det med at jeg tar med for en gang/noen dager til jeg evt kommer meg på butikken når jeg trenger? Kan jeg komme meg på en klesbutikk også feks (om i nærheten) hvis jeg merker undertøyet kommer til kort eller må jeg være der i leir 24/7?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70L burde gå helt fint. Bare ta med deg sivile ting som undertøy hvis det er viktig for deg. Normalt sett har en velferd i form av en "storkiosk" med en del praktiske nødvendigheter som rekrutter treger, så normalt sett ordner det seg hvis man mangler noe.

I begynnelsen er man gjerne låst fast, men en får lov å dra ut av leiren etterhvert.

Lenke til kommentar

Ja, har egentlig kontroll på hva jeg skal ha med meg. Lurer bare på om jeg skal komprimere det i en 30 L bag og kun ta med det nødvendige eller bruke større bag. Aner ikke hvor stor bag en har plass til, er det plass til en stor bag tar jeg like greit det og tar feks med stort håndkle som det er foreslått etc

Lenke til kommentar
anonyme skrev (1 time siden):

Aner ikke hvor stor bag en har plass til, er det plass til en stor bag tar jeg like greit det og tar feks med stort håndkle som det er foreslått etc

Da jeg var i forsvaret hadde vi et eget skap til sivile ting. Dvs det var mer enn nok plass til klær.

anonyme skrev (2 timer siden):

Og får en dra innom butikken osv? Må jeg ha med alt av bind/tamponger/såpe etc jeg trenger for oppholdet eller holder det med at jeg tar med for en gang/noen dager til jeg evt kommer meg på butikken når jeg trenger?

Kiosk/liten butikk med slikt finnes i leiren - det har i hvert fall vært alle steder jeg har vært.

anonyme skrev (2 timer siden):

Kan jeg komme meg på en klesbutikk også feks (om i nærheten) hvis jeg merker undertøyet kommer til kort eller må jeg være der i leir 24/7?

Første 14 dager får man ofte ikke forlate leiren, og klesbutikk finnes neppe i leiren. Ta med alt av undertøy du tenker du trenger, som truser og sportsbh'er. Det er viktig at det du tar med passer til fysisk aktivitet. Regn med at du blir svett og trenger mange skift.

Lenke til kommentar
On 7/20/2022 at 2:59 PM, nirolo said:

Da jeg var i forsvaret hadde vi et eget skap til sivile ting. Dvs det var mer enn nok plass til klær.

Kiosk/liten butikk med slikt finnes i leiren - det har i hvert fall vært alle steder jeg har vært.

Første 14 dager får man ofte ikke forlate leiren, og klesbutikk finnes neppe i leiren. Ta med alt av undertøy du tenker du trenger, som truser og sportsbh'er. Det er viktig at det du tar med passer til fysisk aktivitet. Regn med at du blir svett og trenger mange skift.

Takk takk. Tar med ekstra skift tror jeg da. Men er det er vaskemaskin der?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På rekrutten er det vanligvis innsamling av skittentøy en gang i uken som vaskes i store vaskemaskiner. Du får utlevert vaskenett du kan ha skittentøyet ditt i på leir. Anbefaler ikke å sende med sivilt tøy du er redd for, da alt vaskes sammen og på høy temperatur.

 

For de andre spørsmålene kan jo Forsvarets internettsider være ett sted å lete?

https://www.forsvaret.no/forstegangstjeneste/rekruttskolen

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...