Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Terrasseskruer knekker av seg selv


Anbefalte innlegg

Terrassen jeg bygde for 5 år siden begynner å falle ifra hverandre fordi skruene jeg har brukt har begynt å knekke på midten av seg selv.

Tenkte å kjøpe nye skruer og skru alt fast igjen, men hvilke bør jeg da kjøpe? Det ser ikke ut til å være korrosjon som gjør at de har knekt over tid. Jeg tipper de er så dårlige i stålet at de ikke har tålt at treverket beveger på seg gjennom fukt og tørke, og at de har knekt pga materialtretthet.

Når jeg skal kjøpe nye skruer, hvordan kan jeg sikre meg høy materialstyrke? Er det noen ISO standard eller lignende som sertifiserer stålet? Burde jeg bruke A2 eller A4 feks? Dette er på en plen i innlandet på sørlandet, så det er ingen salt i luften og bare normal fuktighet.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De funker nok helt greit, men jeg ville sørget for å ikke kjøpe den "forsenkede" typen til skjult innfestning. 

Jeg bruker konsekvent disse fra Fischer, men de er fire ganger så dyre som julas billigste (når du er medlem) Heico 4,5x55

 

Hvis du er redd for at de knekker, kan du også gå opp en dim. til 4,8mm, og denne dimensjonen har også jula, men til samme pris som 4,2 fra fishcher til 1,7kr / skrue. Det finnes også 5,5mm skruer beregnet for hardtre, men disse funker ikke på mykere materialer som furu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

A4! Eller A2.

Har brent meg her veldig før. Kjøpte da essve men kun som  terrasseskrue "corrseal" variant. Nå skal det sies skruene gikk gjennom terrassebord og 1mm stål. Den gullfargede legeringen ble skrellet av i stålplata. De skruene varte 8 mnd.. så hoppet terrassebordene opp av seg selv. Veldig kjedelig med knekte skruer.

A4 eller A2 er "hel ved"

En skrue er ikke bare en skrue.

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...