Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

DNA testing for risikofaktorer - erfaringer


RaymondK

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nysgjerrig på dette med DNA testing / DNA sekvensering for å se om man kan være i risikogruppe for diverse sykdommer eller tilstander man aldri har offret en tanke. Ser at tilbyderne også skryter av at slike tester kan gi deg andre indikasjoner på helserettede tiltak som vil passe ditt genom. Er det noen her som har tatt steget og kjøpt en slik test? Ser sequencing.com tilbyr "full pakke" til 400$.

Dette greiene med å være 3% Mongoler interesserer meg lite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at jeg ikke ville sendt mitt DNA til alskens selskaper som kan lagre, selge eller misbruke den informasjonen som de vil. Nytteverdien er dessuten svært lite.
Du har mye mer nytte av å gjøre enkelte opplagte livsstilsforbedringer. Trene, kutte alkohol, kutte sukker, etc. Ting vi vet fungerer..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 7/18/2022 at 3:21 PM, WiiBoy said:

Jeg tenker at jeg ikke ville sendt mitt DNA til alskens selskaper som kan lagre, selge eller misbruke den informasjonen som de vil. Nytteverdien er dessuten svært lite.
Du har mye mer nytte av å gjøre enkelte opplagte livsstilsforbedringer. Trene, kutte alkohol, kutte sukker, etc. Ting vi vet fungerer..

Du vil ut ifra det jeg skriver anbefale livsstilsendringer? Jeg er imponert. Men det dine synske evner ikke fikk med seg var at jeg ikke ba om slike råd.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...