Gå til innhold

Final Fantasy XVI droppet turbaserte kamper for å appellere til yngre spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig glad for at det ikke er åpen verden, akuratt slitt meg gjennom ffxv etter å ha gitt opp 4 ganger pga den tomme, kjedelige og altfor store åpne verden som ikke bidro noe som helst til historien. Bryr meg heller ikke så veldig om turbaserte ksmoer er på vei ut. Merker selv at jeg syns det ofte fremstår litt gammeldags når jeg møter det i spill i dag. Var ikke sånn på 90-tallet, men i dag føler jeg det sånn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tur basert er å foretrekke her også. Har ikke vært begeistret for nye innslag i serien siden X med unntatt av VII remake. Vurderer og gi XII en ny sjangse da det er lenge til rebirth. Om noen har feedback på XII kom gjerne med det. Jeg kom aldri forbi starten i spille.

Lenke til kommentar

Veldig bra, Final Fantasy serien har plutselig blitt intersann nå som di har begynnt å gå vekk fra turn-based. Valget om å ha realtime combat i FF7 Remaken som default var spot on.

Spesielt positivt for oss litt eldre gamere, i lys av den nylig utgitte forskningsrapporten om at real-time combat i større grad forebygger demens enn turn-based combat.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Noiz skrev:

Veldig bra, Final Fantasy serien har plutselig blitt intersann nå som di har begynnt å gå vekk fra turn-based. Valget om å ha realtime combat i FF7 Remaken som default var spot on.

Spesielt positivt for oss litt eldre gamere, i lys av den nylig utgitte forskningsrapporten om at real-time combat i større grad forebygger demens enn turn-based combat.

Har ikke hatt demens i tankene når jeg spiller. Hvilken forskning sikter du til?
Lenke til kommentar

Turbasert betyr ingen kjøp for min del. Er det en type spill jeg ikke liker så er det turbaserte spill. Jeg kjøper ikke at det er for å "appellere til yngre spillere". Det er for å tjene mer penger da dem vet at turnbaserte spill kutter bort en gigantisk gruppe spillere som glatt hopper over. 

Lenke til kommentar
Mala skrev:

Jeg leser " ingen åpen verden" og jubler.

Fy faen hvor MØKK lei jeg er denne jævlige tilnærmingen av åpen verden.

Problemet med åpen verden er ikke åpen verden alene, det er hvor vanskelig det er å gjøre den interessant og relevant i forhold til story og flyt. Det som ødelegger for meg er ingen turn-based combat. Jeg er også tilhenger av et dypt item og skill system som gjør det verdt å utforske og eksperimentere med i tillegg til en god story. Fisking i XIV var bra.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...