Gå til innhold

Har tesla fått orden på kvalitetsproblemene sine?


DrAlban3000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DrAlban3000 skrev (2 timer siden):

 Uten å være noe Tesla-fan, hva er egentlig så galt med det? Dette var vel en oppdatering for å forlenge levetiden på batteri. Helt fair oppdatering i mine øyne. Hvis vi er inne på dritt-praksiser i bilbransjen så vil jeg heller rette skyts mot BMW disse dager: https://www.thedrive.com/news/bmw-is-charging-a-subscription-fee-for-heated-seats-again

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (4 timer siden):

Tenk å støtte et sånt selskap.

Nå skal jeg ikke forhåndsdømme, men jeg er rimelig trygg på at Tesla kommer til å tape i tingretten også, og pådra seg saksomkostninger i tillegg. Videre er jeg rimelig trygg på at de kommer til å anke saken til lagmannsretten, tape der også og pådra seg ytterligere saksomkostninger.

Drittoppførsel fra drittfolk får som regel det de fortjener i rettsvesenet. Tesla i USA driter nok i at de taper saken, det viktigste er å skremme folk fra å starte nye gruppesøksmål ved å terrorisere de med langtekkelige anker.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Powertrainer said:

Glad jeg aldri skal kjøpe meg Tesla da😁

Bra for deg. Er litt som de som reiser stemmen sin for Samsung eller IPhone eller Xbox og eller PlayStation ^^ Alle større Internasjonale selskaper er dritt, uten at dette unnskylder nevnte selskap.

Endret av The Very End
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Men alle har glemt VAG sin dieselskandale og rettsakene der. Ble vell noen runder der også?

 

Men jeg liker ikke holdningen til noen av de, man bør betale. Men de er nok redd for giga regning som nevnt over. Men den kommer nok til slutt den også som hos VAG.

Ingen har da vel glemt det. Men snakk om whataboutism.. 😆

Så vidt jeg veit er det ikke andre enn Tesla som driver å saksøker kundene sine. Dette er jo ikke første gangen, og det er bare i Norge!

Dette er bare tragisk og utrolig dårlig PR for Tesla. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (1 time siden):

Ingen har da vel glemt det. Men snakk om whataboutism.. 😆

Så vidt jeg veit er det ikke andre enn Tesla som driver å saksøker kundene sine. Dette er jo ikke første gangen, og det er bare i Norge!

Dette er bare tragisk og utrolig dårlig PR for Tesla. 

Nå er jo saksøke litt på kanten. De tapte i forliksrådet. Og tar det videre til tingretten. Tok VAG og aksepterte første løsning i saken? 

 

Edit: Nei de prøvde å anke de også, såklart

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/us-supreme-court-rejects-volkswagen-appeals-over-emissions-tampering-2021-11-15/

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (19 minutter siden):

Nå får jeg ikke lest artikkelen grunnet betalingsmur men det er da 31 personer som har fått erstatning for at bilene lader saktere og Tesla mener det er feil?

Isåfall sikkert billigere å angripe disse 31 personene enn å la det gå og få flere tusen andre som også vil ha erstatning? 😅

Kan lese stort sett det samme på elbil.no. Der forteller de at 87 har kastet seg på i ettertid.

https://elbil.no/tapte-i-forliksradet-na-saksoker-tesla-kundene/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Men alle har glemt VAG sin dieselskandale og rettsakene der. Ble vell noen runder der også?

 

Men jeg liker ikke holdningen til noen av de, man bør betale. Men de er nok redd for giga regning som nevnt over. Men den kommer nok til slutt den også som hos VAG.

Lol. Jo, vi husker den saken fra 2009 - hva hadde det med at Tesla saksøker sine egne kunder igjen? Du er hva jeg anser som svært oppegående i arbeidet ditt, hvorfor spiller du så dum på nett? Det er bare idioter som svarer sånn, noe du ikke er 👍

Prøv å fokusere på sak, prøv å legge 2009 bak deg. De sakene er ikke koblet sammen med annet enn de idiotiske og febrilske forsøkene dine hver gang noen diskuterer o store leder.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (18 minutter siden):

Lol. Jo, vi husker den saken fra 2009 - hva hadde det med at Tesla saksøker sine egne kunder igjen? Du er hva jeg anser som svært oppegående i arbeidet ditt, hvorfor spiller du så dum på nett? Det er bare idioter som svarer sånn, noe du ikke er 👍

Prøv å fokusere på sak, prøv å legge 2009 bak deg. De sakene er ikke koblet sammen med annet enn de idiotiske og febrilske forsøkene dine hver gang noen diskuterer o store leder.

Wow, prøv å vær litt mindre personifisert. Det er nemmelig nevnt i reglene. 

Poenget mitt var bare at VAG også kjørte anker når de fikk smekk på pengen, det er ganske normalt. Men jeg er ikke enig at det er riktig, verken hos Tesla, VAG eller lada for den saks skyld.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Ingen andre enn Tesla har saksøkt kundene sine enkeltvis. Jeg kan komme på to saker i farta: en gikk på rust på en ganske ny bil og den andre gikk på mekanisk feil på bilen. Og det er sikkert flere slike da det er helt tydelig at Tesla sin strategi er å skremme folk fra å få erstattet åpenbare mangler med bilene.

Det er ikke overraskende at amerikanske selskaper har en slik holdning, gitt at de opprinner fra et land med tilnærmet null forbrukerrettigheter. Ikke rart at Even i Tesla til slutt sa opp og trengte en liten pause. Han var vel lei av å sitte mellom Tesla og norsk lovgivning samt å si «ingen kommentar» i saker der kunden åpenbart har retten på sin side.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (7 minutter siden):

Ingen andre enn Tesla har saksøkt kundene sine enkeltvis. Jeg kan komme på to saker i farta: en gikk på rust på en ganske ny bil og den andre gikk på mekanisk feil på bilen. Og det er sikkert flere slike da det er helt tydelig at Tesla sin strategi er å skremme folk fra å få erstattet åpenbare mangler med bilene.

Det er ikke overraskende at amerikanske selskaper har en slik holdning, gitt at de opprinner fra et land med tilnærmet null forbrukerrettigheter. Ikke rart at Even i Tesla til slutt sa opp og trengte en liten pause. Han var vel lei av å sitte mellom Tesla og norsk lovgivning samt å si «ingen kommentar» i saker der kunden åpenbart har retten på sin side.

Wow har ingen kommentar gitt seg? 

 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Wow, prøv å vær litt mindre personifisert. Det er nemmelig nevnt i reglene. 

Poenget mitt var bare at VAG også kjørte anker når de fikk smekk på pengen, det er ganske normalt. Men jeg er ikke enig at det er riktig, verken hos Tesla, VAG eller lada for den saks skyld.

… Men saken handler om å saksøke sine egne kunder? Dieselskandalen - som sikkert var langt verre handlet vel om at VAG forsøkte å lure en test for å unngå miljøgebyr?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (6 timer siden):

Bra for deg. Er litt som de som reiser stemmen sin for Samsung eller IPhone eller Xbox og eller PlayStation ^^ Alle større Internasjonale selskaper er dritt, uten at dette unnskylder nevnte selskap.

Du har et poeng, det er kyniske bransjer, spesiellt bilindustrien. Så hvis man tror de bare har rent mel i posen så er man bra blåøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 timer siden):

Oi, velkommen til virkeligheten. Det er jo selvfølgelig feil at tesla er verdens første til å anke en sak fra forliksrådet som kundene initierte.

Nei, jeg har virkelig ingen andre eksempler enn Tesla på bilprodusenter som saksøker en kunde etter at kunden har fått medhold i forbrukerklageutvalg. Drittselskap som pisser på kundene sine - jeg lærte etter to sure Teslaeierskap.

Du må gjerne liste opp dine eksempler i fleng under her. Da lærer jeg noe nytt.
Her er mine:

https://www.motor.no/aktuelt/saksokes-av-tesla-etter-mekanisk-feil-pa-bilsetet/218664

https://www.motor.no/aktuelt/rust-pa-tesla-model-x-etter-10-maneder/220680

Endret av Retroman
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...