Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

Hvis du kunne valgt Statsminister.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Ine Eriksen Søreide virker å ha gjort en god jobb i utenrikstjenesten og hadde tatt SM-posten like bra. Hun virket klar og tydelig f.eks i saken med russisk hacking (ingen tvil om hvem som stod bak) og er diplomatisk samtidig. Hun virker også svært godt forberedt og holder seg saklig. Nesten kjedelig saklig. Jeg håper på et eller annet utbrudd en gang, men tror jeg må vente en stund.

Synes for øvrig også at Erna stort sett gjorde en god jobb, men den storfesten på Geilo (var det ikke der?) midt i pandemien irriterte meg bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En som fremmer likeverd, samspill, samhandling, dialog, informasjon, mangfold, et rettferdig arbeidsmarked, er flink til å tale til folket, kan samarbeide med både innenriks og utenriks politikere. En viktig ting er også å klare å samle bilavhengige med lang reiseavstand fra jobb like godt som byfolk med gåavstand til jobb og tilhørighet.

Er opptatt av menneskers rettigheter, og vil inføre viktige brikker for å bygge et sikkerhetsnett for å beskytte disse. F.eks, beholde fysiske kontanter, forsterke personvern på internett, innføre rettigheter for privatliv, restriksjoner på tredjepartsinfo fra div. internettaktører, utvide abortloven, innføre paragraf om "frihet fra religion" under religionsfrihet, restriksjoner om overvåking.

Realistisk approach ang. klimapolitikk. Tiltak som tar hensyn til mannen i gata. Ja, sorry, men vi kommer ingen vei med klimamål hvis den målgruppa føler seg for utsatt. Da kommer populistene på banen, og vi er to skritt tilbake. Prøve å satse mer på solenergi, med rettferdig fordeling for markedet. Unngå privatisering.

ikke en nasjonalistisk populist. De har vi nok av i verden. Politisk nasjonalisme har en lei tendens til å utvikle seg til å bli ekskluderende, voldelig, splittende og undertrykkende. Og jeg kommer ikke på noe unntak for øyeblikket. "Hva er galt med å ville sitt beste for sitt land" o.l.? Vel, man trenger ikke være en nasjonalist for å være glad i eller bry seg om landet sitt. Hvis man virkelig vil sitt beste for sitt land og folk, bør man unngå noe som helst organisert nasjonalisme inn i politikken.

Sikkert mer jeg kommer på senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (2 timer siden):

Ønsker en som setter Norge og norske verdier først! 

Listhaug eller Vidar Sveinung Kleppe hadde vert rette personen som SM!

Da spørs det jo hva man ser på som «norske verdier». Listhaug for eksempel, hva er hennes såkalte norske verdier? Når hun snakker om dette, trekker hun som regel samtidig frem det hun mener er kristne verdier. Er norske verdier det samme som kristne verdier? Hva er dine norske verdier?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...