Gå til innhold

Hvis du kunne valgt Statsminister.


Anbefalte innlegg

Det er ikke enkelt å ha tillitt til politikere om dagen. Men hvis du kunne valgt en ny person til å lede landet, fra dagens politiske partier, hvem ville du valgt?

Edit:
Helst ikke diskusjoner rundt andres valg, men gjerne at man begrunner hvorfor man ville valgt vedkommende. Dette behøver heller ikke gjenspeile hvilket parti du stemmer på men er et uttrykk for hvilken person du mener hadde vært bra å ha i lederstolen.

 

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (12 minutter siden):

En nasjonalist som setter Norge først. Enten en fra Rødt eller Demokratene. Er ikke så opptatt av hvilken politikk de fører, så lenge de har Norge og nordmenn som sin førsteprioritet. Dette ser ut til å være mangelvare i dag.

For meg er det viktig at Norge er først, som det er idag, men likevel at vi klarer å sjå lengre enn vår egen nesetipp. Som nasjonalister ikkje kan....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kakeshoma skrev (24 minutter siden):

Moxnes obv.. Jens er ikke så gæren heller.

Den dagen den vestkant-kommunisten blir statsminister er den dagen jeg flytter fra Norge. 

Så ikke før nå at Ts ikke ville ha diskusjon om andres kandidater by bad. 

Jeg vil ha Ronny Skjæveland fordi jeg vil ha et Norge som er mindre detaljstyrt og mer liberalt.  

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det måtte jo være noen som er samlende, sympatisk og har litt tyngde. Minimumskrav for en statsminister tenker jeg. En regjering ledet av en statsminister fra et parti med under 10% oppslutning ville falt sammen raskt.

Ine Eriksen Søreide eller Jens Stoltenberg kanskje? Begge er veldig godt plassert på midten av norsk politikk og dyktige utenriks.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et vanskelig spørsmål. Det er bare et fåtall politikere som er særlig synlig i media. Det er ikke nødvendigvis partilederne som er de beste kandidatene, vil jeg påstå.

Politisk lener jeg nok mest mot Rødt, så da må del vel bli Bjørnar Moxnes da, selv om han har sine mangler han og. Ellers er det jo en AP-politiker som er statsråd i dag som jeg synes vekker tillit, og det er Espen Barth Eide. For litt siden hadde jeg kanskje listet Trygve Slagsvold Vedum også, men han har skuffet stort. Abid Raja kan få en "honorable mention", for han er en likanes kar. Marit Arnstad fra SP, kanskje? Jeg synes jo MDG er relevant også, selv om mange mener de er helt crazy, men det skorter nok litt på statsministerkandidater der i gården.

Endret av Verm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meg, eller Eg. Einaste måten eg blir nøgd, og blir eg cockblocka på tinget, så kan eg ha da løye med å laga baluba. Statsminister lønn er heller ikkje noko å sei nei til.

Vist ikkje meg, så ein eller anna dimling frå Demokratane så ikkje har bakgrunn frå FrP. Eller kansje ein kar frå Partiet dei Kristne, da hadde jo vore løye.

Lenke til kommentar

Erna Solberg.

Erna er "landsmoder", ho er rund og god, både fysisk og i politikken. Det beste ville ha vore om ho leia ei fleirtalsregjering i sentrum som bestod av Ap og Høgre, evt. også Senterpartiet for å sikre ein viss distriktsprofil. Den beste politikken for landet ville vere i skjæringspunktet mellom høgre- og venstresida, der ein tenkte både på bedriftene og arbeidstakarane, på fattig og på rik, og der ein heldt særinteressene på ytterste venstre og ytterste høgre ute av regjeringskontora.

Støre kunne ha vore ein god utanriksminister, og Vedum kunne vere finansminister og den som måtte ta ansvar og stramme inn. (Eg er elles skuffa over Sp som er meir opptekne med å reversere alt den forrige regjeringa føretok seg enn å sjå framover og sjå kva som faktisk vart vellukka).

Endret av torbjornen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...