Gå til innhold

Begynne med kampsport i Oslo


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg ønsker å starte med kampsport i Oslo, men jeg har ingen erfaring fra tidligere og jeg lurer på om det er noen som kan anbefaler et godt senter. Det jeg ser for meg er:

- Et senter som tilbyr varierte grener med kampsport. Jeg er åpen for alle grener så lenge det ikke involverer mye slag/spark mot hode. 

-  Et godt sosialt miljø hvor man kan bli kjent med likesinnede

- Åpent for alle nivåer hvor man gradvis kan bygge seg oppover med å ta nye belter. 

Jeg har sett på både Frontline Academy og Oslo Fight Center, men jeg har ikke hørt med noen som har erfaring fra disse sentrene. Eventuelt andre jeg ikke har kommet over? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til de du nevner så vil jeg også anbefale Grip Gym. Det finnes også en del kampsport på noen av Mudo Gym-sentrene.

Ang spark/slag mot hodet så er det med beskyttelse og skal aldri vært hardt. Altså veldig mild teknikk-trening først, og når du blir mer erfaren så blir det sparring men da også mildt. Ved normal trening er det ikke noen fare ved slag/spark mot hodet. 

Hvis det er helt uaktuelt med slag mot hodet så ville jeg kanskje sett mer mot BJJ, Judo eller bryting.

I alle kampsport-miljø jeg har trent i så er folk generelt hyggelige og åpne og tar deg godt i mot. Hvis du mot formodning skulle finne et sted som ikke er det så er det unntaket og jeg ville da bare sett mot et annet treningssted. Som regel kan du få noen prøvetimer før du binder deg opp.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...