Gå til innhold

Kan gå mot stenging av Facebook i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 7/7/2022 at 10:32 PM, torbjornen said:

Eg er lei av irriterande cookievarsel, og det blir stort sett berre til at ein klikkar dei vekk. Det var vel ikkje intensjonen. Her burde det ha funnest ei innstilling i nettlesar der ein kunne velje "ja til alt".

Finst det noko tillegg som kan installerast i Opera for Android som fjernar cookievarsel automatisk? Dette skal eigentleg vere innebygt i nettlesaren, men har aldri fungert.

Jeg tror ikke du kan løse dette i Opera, siden den ikke støtter Plug-ins.

Men ta en kikk på disse to gode alternativene på Android:
Ice Raven (Firefox basert)
Kiwi Browser (Chrome basert)

Begge disse støtter plug-ins, og den du etterspør heter "I don't care about cookies".

 

 

Ser at flere andre også er inne på temaet også, så refererer til dere også:
(hvordan får man til linket mot andre brukere med blå/brun bakgrunn, som jeg ser at flere av dere andre benytter?)

Fustasjeopphengsforkobling

Memento scientiam

Snowleopard

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mind The Gap skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke du kan løse dette i Opera, siden den ikke støtter Plug-ins.

Men ta en kikk på disse to gode alternativene på Android:
Ice Raven (Firefox basert)
Kiwi Browser (Chrome basert)

Begge disse støtter plug-ins, og den du etterspør heter "I don't care about cookies".

 

 

Ser at flere andre også er inne på temaet også, så refererer til dere også:
(hvordan får man til linket mot andre brukere med blå/brun bakgrunn, som jeg ser at flere av dere andre benytter?)

Fustasjeopphengsforkobling

Memento scientiam

Snowleopard

 

Opera støtter da plugins. Ofte funker Chrome-plugins, men det er strenger å få godkjent mot Opera, eventuelt at færre gidde tilpasse de til Opera.

Dersom du skriver en @ og fortsetter å skrive brukernavnet til den du omtaler, men ikke bruker mellomrom, så vil du få liste med alternative brukernavn som passer til det du allerede har skrevet. Du kan da klikke på rett brukernavn, eller bla deg ned med piltast til du står på riktig brukernavn, og så klikke enter, så fylles dette inn. 

Funksjonen sørger fr at vedkommende som er nevnt, får notis om at de er nevnt i et innlegg, tilsvarende som når du siterer en brukers innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker Facebook til velforeninger,  klassegrupper, FAU og fotball for kidsa. Veldig enkel måte å organisere møter og spre informasjon på.

Vi finner vel andre måter å gjøre dette på om fb blir borte, men det som var så kjekt var at så og si alle er på fb fra før av.

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (45 minutter siden):

Bruker Facebook til velforeninger,  klassegrupper, FAU og fotball for kidsa. Veldig enkel måte å organisere møter og spre informasjon på.

Vi finner vel andre måter å gjøre dette på om fb blir borte, men det som var så kjekt var at så og si alle er på fb fra før av.

 

Subara skrev (På 8.7.2022 den 12.41):

Håper ikke facebook blir lagt ned. Jeg går på nettkurs på facebook. Mange selvstendig næringsdrivende som livnærer seg der.

Da kommer det vel en annen plattform i stedenfor?

Som en erstatning for Facebook så har du jo Mastodon (åpen kildekode sosialt nettverk).

https://mastodon.social/about

Om Facebook forsvinner så forsvinner også Instagram, Messenger og Whatsapp. Kan da anbefale Threema som alternativ for Messenger og Whatsapp😊

https://threema.ch/en

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Snowleopard said:

Opera støtter da plugins. Ofte funker Chrome-plugins, men det er strenger å få godkjent mot Opera, eventuelt at færre gidde tilpasse de til Opera.

Her tenker jeg konkret på Opera for Android, ikke Windows eller macOS versjonen
(og for all del ikke iOS-versjonen).

De to jeg nevner er Android spesifikke, og de eneste jeg vet om som støtter plug-ins på den plattformen
(utover Firefox selv, men denne har dessverre et veldig begrenset utvalg, derav forken Ice Raven).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mind The Gap skrev (På 9.7.2022 den 7.01):

Ser at flere andre også er inne på temaet også, så refererer til dere også:
(hvordan får man til linket mot andre brukere med blå/brun bakgrunn, som jeg ser at flere av dere andre benytter?)

Fustasjeopphengsforkobling

Memento scientiam

Snowleopard

 

Skriv en alfakrøll, @, og så skriv navnet rett etterpå, og velg fra listen som kommer opp. 

@Fustasjeopphengsforkobling
@Memento scientiam

@Snowleopard
 

Og så ser jeg jo nå at jeg har flere innlegg jeg ikke har fått besvart enda. Har til og med ikke fått med meg alle svarene på mine innlegg. Får ta og svare når jeg har tid. I morgen, kanskje. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...