Gå til innhold

Faktisk.no: Påstand om kinesisk kull er bare tull


Anbefalte innlegg

Ketill Jacobsen skrev (6 timer siden):

Sikkert mange land har toll også mot EU-land.

Det stemmer.

Ketill Jacobsen skrev (6 timer siden):

Toll reguleres også i stor grad av WTO for å få noen grad av rettferdighet.

Tror ikke "rettferdighet" er blant WTOs motivasjoner, det er ikke en My Little Pony organisasjon.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aiven skrev (5 timer siden):

Det stemmer.

Tror ikke "rettferdighet" er blant WTOs motivasjoner, det er ikke en My Little Pony organisasjon.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over dette innlegget. WTO er FN-organisasjon som må ta hensyn til alle sine medlemsland. Hvis du tror at majoriteten av landene (mange fattige) styres av idioter som ikke vet sitt eget beste, så har du sikkert rett!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over dette innlegget. WTO er FN-organisasjon som må ta hensyn til alle sine medlemsland. Hvis du tror at majoriteten av landene (mange fattige) styres av idioter som ikke vet sitt eget beste, så har du sikkert rett!

 

FN, tar jeg ikke helt feil er over halvparten av medlemlandene ikkedemokratiske. Helt sikkert ikke et problem, jeg er helt sikker på at land uten demokrati tar like godt eller mye bedre vare på befolkningen en demokratiske land gjør.

Endret av Nautica
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nautica skrev (3 timer siden):

FN, tar jeg ikke helt feil er over halvparten av medlemlandene ikkedemokratiske. Helt sikkert ikke et problem, jeg er helt sikker på at land uten demokrati tar like godt eller mye bedre vare på befolkningen en demokratiske land gjør.

Så i ikkedemokratiske land er det idioter som styrer? Prøv og kom med noe mer intelligent. Aller helst kom med noe konkret, ikke synsing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (1 minutt siden):

Så i ikkedemokratiske land er det idioter som styrer? Prøv og kom med noe mer intelligent. Aller helst kom med noe konkret, ikke synsing.

Har vel ikke påstått at ikkedemokratiske ledere er idioter, mesteparten har nok intensjoner om å gjøre hverdagen bedre for befolkningen, noen unntak er det dog selv om du sikkert ikke er enig med meg angående det.

Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (12 minutter siden):

Er vel på høyde med Donald Trump (eller mer som Hitler som ble valgt i et demokratisk Tyskland (tilranet seg riktignok makten etter hvert).

Så Donald Trump er/var innvalg som president på udemokratisk vis ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (27 minutter siden):

Han har en totalitær tankegang og var i ferd med å gjøre som Hitler å ta makten ved et kupp.

Javel, og hvorfor sitter han ikke fengslet for livstid hvis han hadde planer om å gjennomføre et kupp ?

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (25 minutter siden):

Fordi Republikanerne ikke tør gå mot han. Hvis du følger så ville mange stille han for riksrett halvannet år siden.

For det første så Trump er dust så jeg er ikke for han, men som @tommyB sier så er hele det demokratiske systemet i USA radbrekket. Hadde Trump sittet en periode til så er det godt mulig at Russland hadde holdet seg unna Ukraina, ikke pga. av Trump er tøffere men har er mer for dialog så partene kommer til enighet.

Når det gjelder alle sakene som er fremmet mot Trump så er de avvist enten pga. vitnene ikke kan konfirmere utsagnene sine eller bevisene ikke er tilstede, da står  vi igjen med påstander uten holdt i virkeligheten, men det prøves igjen og igjen siden det er eneste måte å unngå at han kan bli gjenvalgt i 2024.

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nautica skrev (46 minutter siden):

For det første så Trump er dust så jeg er ikke for han, men som @tommyB sier så er hele det demokratiske systemet i USA radbrekket. Hadde Trump sittet en periode til så er det godt mulig at Russland hadde holdet seg unna Ukraina, ikke pga. av Trump er tøffere men har er mer for dialog så partene kommer til enighet.

Når det gjelder alle sakene som er fremmet mot Trump så er de avvist enten pga. vitnene ikke kan konfirmere utsagnene sine eller bevisene ikke er tilstede, da står  vi igjen med påstander uten holdt i virkeligheten, men det prøves igjen og igjen siden det er eneste måte å unngå at han kan bli gjenvalgt i 2024.

 

 

Bevisene er absolutt til stede men dommerene er utpekt av Trump. Hadde Trump vært en vanlig person så hadde han sittet i fengsel mange år allerede!

De fleste blir konfirmerte når de er 15 år gamle!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (14 timer siden):

Bevisene er absolutt til stede men dommerene er utpekt av Trump. Hadde Trump vært en vanlig person så hadde han sittet i fengsel mange år allerede!

De fleste blir konfirmerte når de er 15 år gamle!

Legg merke til det jeg understreket.

 

Sitat

As of December 31, 2021, of the 179 Courts of Appeals judges, 94 were appointed by Republican presidents, compared to 81 by Democratic presidents. However, out of the 13 federal appeals courts, Democratic appointees have a majority on 7 courts, whereas Republican appointees have a majority on 6 courts.

Og tar vi fr oss 2022 blir det følgende fordeling.

Sitat

As of January 15, 2022, of the 679 district court judges, 316 were appointed by Democratic presidents compared to 296 by Republican ones.

Så demokrater har all verdens med muligheter med å få dømt Trump.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fravær av dom beviser ikke fravær av skyld. Nixon ble ikke dømt, men det er liten tvil om at han var skyldig. «Systemet» foretrekker nok å fokusere framover heller enn å dvele ved tidligere lederes feil (Biden har gitt tydelig uttrykk for dette), og Trump har på sedvanlig forunderlig vis greid å forbli en maktfaktor og kingmaker som de fleste Republikanerene  velger å blidgjøre heller enn å ta tak i problemet.

Trump har vært ganske ærlig om at han er en slags «Biff Tanner» (back to the future II) karakter som omfavner korrupsjon og den sterkes rett hele veien. Og akkurat det fikk man. At folkene rundt ham velger å vri seg unna vitnemål både er og er ikke overraskende. Det gir mening at de ikke bryr seg om sannhet, folkets ve og vel og loven, men det er overraskende at de viser noe slags lojalitet ovenfor en som ikke kjenner annen lojalitet enn den mot sitt eget speilbilde.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

 

Trump har vært ganske ærlig om at han er en slags «Biff Tanner» (back to the future II) karakter som omfavner korrupsjon og den sterkes rett hele veien.

-k

Korrupsjon er det hele veien uansett hvilken side man tilhører, enkelte prøver og skjule andre er mer åpenlyse.

 

https://prospect.org/power/congress-beats-wall-street-at-its-own-game/

 

congress-vs-sp500-trading-results.png

 

Bilde

Endret av Nautica
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 7/19/2022 at 8:32 PM, Ketill Jacobsen said:

*snip* WTO er FN-organisasjon som må ta hensyn til alle sine medlemsland. *snip*

 

World Trade Organization er ikke en FN-organisasjon. FN har ingen myndighet over WTO, dette er en helt selvstendig organisasjon som ble opprettet i 1995. Organisasjonen har hovedkontor i Geneve.

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Organization

Endret av GJZwart
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...