Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på å fikse ripe i lakken?(kan kjennes med fingeren)


Anbefalte innlegg

Hei

med min flaks, så har noen klart å lage en litt lang ripe rett over venstre forhjul på bilen min, etter en biltur til vestlandet. Den er dyp nok til at den har gått igjennom lakken og kan kjennes med fingeren. Kall meg rar, men jeg kan ikke fordra slike riper på bilen, så litt nysgjerrig på hva slags pris man snakker om for å fikse noe slikt? 2000-3000kr?

Hørt at det finnes noe form for "easy fix" hvor de ikke må lakkere hele panelet som ripen finnes på? Den er ikke veldig dyp, så kanskje det er mulig å redusere den litt via en maskin polering? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe samme lakk fra bilforhandleren og gjøre det selv. Du kan bruke en tusenlapp eller to på micropaint-tjenester eller du kan få hele panelet sandet ned og lakkert til mange tusen kroner.

Til eldre bilen er til mer vil sol ha endret fargen fra fabrikkfargen du får kjøpt direkte hos forhandleren av biltypen din, men hvis bilen er så gammel så har det vel kanskje ikke noe å si for deg om en liten del av lakken er en litt annen farge? Det er det kun du som vet selv.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke har gått igjennom vil noen med maskin kunne polere bort ganske så mye. Jeg ble selv overrasket over at relativt dype riper (som kunne kjennes med fingeren) ble 95% bra etter polering med maskin hos et verksted. De tok 500,- for jobben. Micropaint e.l. smart repair verksteder tror jeg ikke tar under 3.000,- ut fra min erfaring, men du kan nok regne med noe rundt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...