Gå til innhold

Finnes det et lego technic-sett av lastebil med slepvogn?


Anbefalte innlegg

Heia. Jeg har lett og lett, men jeg klarer ikke finne lego technic-sett av en lastebil med tilhenger av typen "slepvogn". Altså, den typiske lastebilen som trekker en tilhenger med svingskive på framakselen på tilhengeren: Vogntog med slepvogn (wikipedia)

spacer.png

Det finnes en del lastebiler, men tilsynelatende har få, eller ingen av dem har tilhengerfeste, og de fleste er vogntog av typen "semitrailer" eller i "vanlig" lego. . 

I irritasjon over å ikke ha funnet noe har jeg lagd meg et skjelett av en prototyp av noen rester jeg har liggende, men skulle gjerne funnet en oppskrift eller et sett som kan bygges til å bli et større vogntog i størrelse 1:14(?), evt noen gode tips til å bygge det selv. 

20220703_145421.thumb.jpg.0754adc15f337e5e21176585b39325ef.jpg

Vet du noe jeg ikke vet, eller har du noen gode tips?

Endret av steinrawr
formatering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det var et lignende sett lansert i 2018, settnr. 42078 Mack Anthem, men settene pleier bare å være hyllevare i maks 2 år, så jeg tviler på om det er nettbutikker som har det på lager.
Jeg fikk et treff fra Finn uten at jeg var ute etter dét, men det er (uten at jeg husker org. pris) en del dyrere + Finn kan som kjent være risky.

Jeg fant frem en side med byggeinstruksjoner til denne modellen i PDF-form hvis du vil ta en kikk:
https://worldbricks.com/en/lego-instructions-year/instructions-lego-2010/lego-instructions-2018/42078-mack-anthem.html

Ellers er det eneste tilgjengelige som har en likhet med det du er ute etter, settnr. 42098 Car Transporter, men her snakker vi vanlig type hengerfeste, ikke svingskive. Spørs kanskje også hva slags farger du er ute etter på deler hvis du er interessert i å kjøpe.
https://lekekassen.no/lego-technic-42098-biltransporter

Men etter egen erfaring - dóg ikke med worldbricks, men tilsvarende - er det ingen problem å sjekke gamle instruksjoner for å se hvordan det er gjort, regner med at det er det du hovedsaklig er ute etter.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...