Gå til innhold

Nokken som veit om desse passer sammen?


Anbefalte innlegg

So... eg er på vei inn i simulator delen ...

Eg er gått lei av å spele American Truck Sim, ETC, Mudrunner, Snowrunner o.l med tastatur og mus. Kona seier eg må finne meg eit skikkelig ratt, pedaler og slikt fordi eg går litt for fort lei av å spille dei uten ratt :D

Så .. no har eg sett eindel på ulike ting, og tenker at, siden eg ikkje vil bruke for mykje penger på utstyrer, når eg ikkje er sikker på kor mykje det blir brukt, lurer eg på å starte med Logitech G920 ratt og pedal sett. 
Eg ser at eg kan kjøpe Logitech Driving Force Shifter .. men synes eg mangler eindel knapper som eg vil ha. Lurer derfor på om eg kan kjøpe Logitech G Farm Sim Side Panel istedet, då eg kan programmere alle knappene. Tingen er, kan eg koble denne direkte til rattet, og dermed kun bruke 1 USB kobling i PC'en ... eller må eg ha 2 inntak for dette? Fungerer dette sammen i det heile tatt?
Er det nokken som har peiling på dette, og kan forklare/bekrefte enten eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du sjekker ut bruktmarkedet for ratt og pedalsett. Finner mange lite brukte Logitech og Thrustmaster ratt på både finn og facebook marketplace til en relativt billig penge. Virker som at dette er en hobby der det er mange som faller fra eller oppgradrer til dyrere modeller.

Når det kommer til farm sim side panelet så må det nok ha en egen usb port. Her kan du jo selvfølgelig bruke en USB hub om ønskelig. Det er ikke en erstatning for shifteren. Spaken er ikke en girspake, men en joystick for å kontrollere f.eks gårdsutstyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Shaddiz skrev (På 3.7.2022 den 9.24):

So... eg er på vei inn i simulator delen ...

Eg er gått lei av å spele American Truck Sim, ETC, Mudrunner, Snowrunner o.l med tastatur og mus. Kona seier eg må finne meg eit skikkelig ratt, pedaler og slikt fordi eg går litt for fort lei av å spille dei uten ratt :D

Så .. no har eg sett eindel på ulike ting, og tenker at, siden eg ikkje vil bruke for mykje penger på utstyrer, når eg ikkje er sikker på kor mykje det blir brukt, lurer eg på å starte med Logitech G920 ratt og pedal sett. 
Eg ser at eg kan kjøpe Logitech Driving Force Shifter .. men synes eg mangler eindel knapper som eg vil ha. Lurer derfor på om eg kan kjøpe Logitech G Farm Sim Side Panel istedet, då eg kan programmere alle knappene. Tingen er, kan eg koble denne direkte til rattet, og dermed kun bruke 1 USB kobling i PC'en ... eller må eg ha 2 inntak for dette? Fungerer dette sammen i det heile tatt?
Er det nokken som har peiling på dette, og kan forklare/bekrefte enten eller?

Farm Sim Panel greia må koples inn i egen USB port på pcn, og ikke inn i selveste rattet. Logitech Driving Force Shifter'n skal kunnes koples direkte inn på G920'en sammen med pedalene, er 2 tilkoplinger under rattet. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...