Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min samboer får hele tiden nye mannlige relasjoner


Gjest 0a8c3...1b7

Anbefalte innlegg

Gjest 0a8c3...1b7

Vi har vært samboere i flere år og har det egentlig veldig greit, men etter at hun skiftet jobb for ett år siden er forholdet i forandring. Hun har fått mannlige kolleger, uten at det er noe galt i det, men det er blitt en utstrakt kontakt med dem på bl.a. Messenger  på fritiden. Det tikker inn meldinger hele tiden, noe hun prøver å skjule, men jeg ser det jo når jeg sitter ved siden av henne. Hun er også  blitt nøye med å ta telefonen med uansett hvor hunngaupe i huset. Hun kan også sitte i timer ute i bilen etter arbeidstid og snakke. Etter at det dukket opp en melding fra han ene mens hun var ute og telefonen lå igjen klarte jeg ikke å motstå fristelsen å sjekke. Da fant jeg over 500 meldinger dem imellom på kort tid. Jeg er klar over at det ikke er akseptabelt å gå inn på andres telefon, men her klarte jeg ikke å motstå dette. Jeg leste heller ikke gjennom det de skrev, men var heller interessert i hvor mye hun hadde kontakt. Men så selvfølgelig glimt av meldingene. Med hjerter og kyss. Jeg velger å tro at dette kun er et «mobilforhold» men lurer på hvordan andre ville taklet dette. Er det akseptabelt å være i et forhold, og så ha så mye kontakt med da en singel arbeidskollega?

Anonymous poster hash: 0a8c3...1b7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at du sjekka den mobilen. Jeg hadde ikke godtatt det og bedt ho flytte ut. Jeg har vært i et slående likt forhold selv, hvor min daværende kjæreste drev med mye jeg stussa på. Tok med seg mobilen absolutt over alt. Den var ikke mer enn 1 m unna henne til enhver tid. Skrudd av snapvarsler, hvis det tikket inn melding og hun viste meg noe på mobilen reiv hun den til seg. Selvfølgelig rakk jeg å se bruddstykker, noe som til slutt gjorde at også jeg sjekket telefonen og fant det samme som deg. Ingen klare tegn på utroskap men kysseemojies og hjerter i hopetall. Det var nok for meg så jeg gjorde det enkelt for henne og slo opp. Da var det ikke måte på for en idiot jeg var.

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Det beste for deg selv er å bare gå. 

Du vil selv bli smertelig klar over hva usikkerhet etc betyr om du velger å bli. 

Det ender bare i tvil, usikkert som tærer, og en sart sjel. 

 

Gjør deg selv en tjeneste, og gå med hodet hevet fullstendig klar over at dette hadde skjært seg uansett. 

 

Og samtidig så får ikkje vedkommende som er utro, enten følelsesmessig eller fysisk gleden av å faktisk gjøre noe "spennende" som dette. 

 

Samtidig får du kanskje gleden av å dumpe kjerringen, og at hun samtidig får seg wake up call.

 

Hver en mann med stolthet, og gå med hodet hevet 

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Gjest 3cfeb...879

Gå! Jo mer du aksepterer det jo mere skal ho undertrykke deg. Ho vil nok se på deg mindre mannelig og vil velge en som er mer «Alpha» enn deg. Hva skal du med henne om ho ikke respekterer deg? Ikke kast bort tiden din, du vil få mere problemer og ha det vanskeligere om du ikke tar en avgjørelse nå. Ikke gå frem og tilbake med «tilgivelse» og alt det der! Gjør ho det en gang gjør ho det igjen. Følelser kommer og går og du finner nok alltid noe bedre :) 

Anonymous poster hash: 3cfeb...879

Lenke til kommentar

Husk at det kan komme mange anklager mot deg om alt som er feil med deg og hvor mye du ikke skjønner hvis du skal prøve å avslutte forholdet med henne brått. Det er bedre for henne om du sakte men sikkert blir mer og mer frustrert og viser det, slik at hun kan gjøre seg til offer for alle vennene sine ved å svartmale deg. Er nok en del "Jeg kunne jo ikke leve med han lenger når han var sånn." fortellinger som ikke har så veldig mye med det egentlige hendelsesforløpet å gjøre.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

jeg er eller ... jeg tror hun er utro eller på vei til å være utro mot deg. Følelsene du sitter med nå er ikke noe gode å føle på. Usikkerheten tvilen, rastløsheten, og at du prøver å overbevise deg om at magefølelsen din og tankene dine tar feil. 

Her er noe på gang, men ikke sikkert hun har rukket å være fysisk utro enda. 

Hvis hun er i den tilstanden tror jeg at en samtale med henne bare vil føre til at hun benekter alt, du er idioten, og bli flinkere til å skjule seg og sitt. 

Jeg har ikke lyst å råde til å bryte tillitt mellom dere, men jeg tenker det på tide å se om du får lest meldinger, lett etter bilder og slikt, slik at du har nok " beviser " ovenfor deg selv enten til å gå, eller til å ha en smtale med henne og se om hun er skikkelig ærlig med deg, utan at du trenger innrømme du har sett og vet. 

 

oppdaterer du tråden kan vi komme med innputs og slikt underveis. 

 

Husk, prøv å ikke gå i kjelleren. Det er enda mulighet til at dette ikke  så ilel som det ser ut til. Og skulle det være så ille leller mer, så klarer du dette også.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 8a278...314

Veldig kjent. Var samboer med en sånn. Notorisk utro, og jeg visste det egentlig men gjorde dårlige valg. Ble dårlig av det fordi jeg ikke handlet. Fullstendig samvittighetsløse mennesker. Behandlet meg som søppel fordi jeg tok det opp, fordi jeg ikke hadde håndfaste bevis. Selv om det var åpenbart, og andre visste om det. 

Anonymous poster hash: 8a278...314

Lenke til kommentar
20 hours ago, Selfuniverse said:

Husk at det kan komme mange anklager mot deg om alt som er feil med deg og hvor mye du ikke skjønner hvis du skal prøve å avslutte forholdet med henne brått. Det er bedre for henne om du sakte men sikkert blir mer og mer frustrert og viser det, slik at hun kan gjøre seg til offer for alle vennene sine ved å svartmale deg. Er nok en del "Jeg kunne jo ikke leve med han lenger når han var sånn." fortellinger som ikke har så veldig mye med det egentlige hendelsesforløpet å gjøre.

Det siste man skal bekymre seg for er hva en slik partner skal finne på å gjøre når man avslutter forholdet. Desto bedre å bare få det overstått snarest mulig. Gjerne som lyn fra klar himmel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde - om jeg skulle ha avsluttet et forhold som dette - gjort det helt avslappet. Er ikke noe vits å lage noe drama eller en gang å nevne atferden vi diskuterer over her. Da blir du bare han som snoker i telefonen til ei misfornøyd dame.

Bedre bare at du gjør det slutt fordi dere har vokst fra hverandre, fordi du vil prøve deg på singletilværelsen igjen, noe sånt. Ikke gi dama her tilfredsstillelsen av å lage noe mer drama i livet ditt.

Endret av SuperKrokodille
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Jepp. Sorry dude, dette er over. 

Du tenker sikkert nå at "kanskje jeg skal gi henne en sjanse, det er sikkert ikke så ille som nepene på forumet skriver". Nope. Der tar du skammelig feil. Dette er allerede over, er bare du som ikke skjønner det enda. Dét er dessverre den harde, brutale sannhet. Men vi er mange som har vært i dine sko, det er ikke noe moro. Nå må du bare planlegge din nye fremtid.

Ingen grunn til at du skal være en drittsekk tilbake. Du får bare lære og vokse av dette. Prøv å være grei, det kommer du alltid lengst med. Men gjør det tvert slutt og bli kvitt henne fra livet ditt, ingenting du sier eller gjør nå vil hjelpe deg med å få henne tilbake. 

Så sorry dude, dette er over. Ønsker deg lykke til videre, og håper det ikke gjør for vondt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (3 timer siden):

Jeg hadde - om jeg skulle ha avsluttet et forhold som dette - gjort det helt avslappet. Er ikke noe vits å lage noe drama eller en gang å nevne atferden vi diskuterer over her. Da blir du bare han som snoker i telefonen til ei misfornøyd dame.

Bedre bare at du gjør det slutt fordi dere har vokst fra hverandre, fordi du vil prøve deg på singletilværelsen igjen, noe sånt. Ikke gi dama her tilfredsstillelsen av å lage noe mer drama i livet ditt.

Veldig godt innlegg! Vil legge til at det er en meget vanskelig øvelse, og TS må isåfall holde seg kald igjennom den stormen som måtte komme, for den kommer. Ha som mål å være den parten som ikke har slengt dritt, vært ufin eller barnslig, og gå videre i livet med hodet hevet høyt. Stick to the story, og hold deg for god til å bære så mye som en dråpe bensin til bålet, det gjør bare vondt verre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...