Gå til innhold

Hva koster egt frakta fra Ebay


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt noe fra ebay noe som skulle koste 1000 pund. Så sender selgeren tilbud som jeg må godta og den er på 1100 pund. 

Han mener de ekstra 100 må han betale for frakta. Men når jeg betaler for varen tar ebay betalt for frakt og toll i tillegg. Jeg sier det til selger men han mener fortsatt at han blir trukker for frakta og lover refusjon hvis det blir feil. 

Det føles ikke riktig men han står på sitt. Og det haster for min del. Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer? Kanskje det er meg som ikke skjønner noe her.

Legger ved noen screens. 

1367750375_ebayreciept.png.619cc17be64280e295997b6a0495a63d.pngebay3.JPG.0eeff977943ea6265cbe0d37d9dcaca0.JPGebay2.thumb.JPG.d6405346166324651542d5f1aa910d59.JPGebay1.thumb.JPG.7d2fa84e28a7bc2f39f650849e62af3a.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dersom eBay selgeren kansellerer så velger de i 99% av tilfellene årsak "Buyer wanted to cancel", og selv dersom du rapporterer samme eBay selger for denne type løgn >5 ganger så får det i praksis ingen konsekvenser for selgeren (jeg har selv vært petty nok til å kjøpe fra samme selger gang på gang når han hevder å være utsolgt uten å ha fjernet listingen sin)

Lenke til kommentar

Er vel snakk om Global Shipping Program.

Det som vanligvis skjer da er at selger får beskjed om å sende til et shippingsenter som ompakker og tar seg av moms/toll og sender videre. I USA pleier dette å være billig Ground shipping til et par dollar +/-, men mulig det er mer kostbart i UK.

Mener at all porto skal være bakt inn i den summen du ser på eBay på denne typen varer.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett sak hos ebay og få en vurdering derfra. Hvis ikke det står i informasjonen på gjenstanden på ebay at det kommer en ekstra fraktkostnad i tillegg, så skal det ikke legges på noe ekstra. Så det er nok selger som har blingset når dette er utelatt. Men selger har sannsynligvis tatt denne kostnaden, så hva som blir rettferdig og hva som er teknisk riktig blir kanskje to forskjellige ting. Det er uansett dårlig skikk å ikke gjøre kjøper oppmerksom på en sånn vesentlig ekstrakostnad, og sjekke om det er akseptabelt for kjøper. Med forbehold om at det ikke er blitt  opplyst om det.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...