Gå til innhold

Strømrasjonering til høsten ?


Anbefalte innlegg

Kajac skrev (På 23.9.2022 den 9.57):

For min del var det to vesentlige ting som forhindret meg i å komme på demonstrasjonen: Det var i Oslo og det var midt i arbeidstiden. Jeg deltok forøvrig i demonstrasjonen i Bergen i vår; den var både nærmere og ikke minst etter vanlig arbeidstid.

Slike demonstrasjoner burde vært koordinert i alle store byer samtidig. Da kunne flere deltatt.

Forøvrig er 600 oppmøtte veldig bra til Norge å være. Det sitter tross alt veeeldig langt inne for oss nordmenn å ta til gatene.

Joda, men jeg ser jo i FB-gruppen for billigere strøm at den er kraftig overrepresentert av sinte tastaturkrigere som kanskje tror det hjelper å sitte og kjefte og være vred på nettet; noe politikere bryr seg det minste om. Jeg er sikker på at det var flere enn 600 som hadde hatt mulighet til å komme hvis de hadde giddet. Mange som jobber skift budde kommet om de ville, pensjonister, arbeidsledige etc. Jeg så jo folk som heller ville sitte på kafeene og pubene langs Karl Johan enn å delta. Disse burde ikke klage på strømprisene ihvertfall selv om jeg regner med at de gjør det. Regner med at flere valgte å prioroitere å sitte og se på dronningbegravelse i England også. Men det er jo bra å høre at du ville kommet om du kunne:)

Men jeg er redd slike FB-grupper består av 99,9% tastaturkrigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (13 minutter siden):

Joda, men jeg ser jo i FB-gruppen for billigere strøm at den er kraftig overrepresentert av sinte tastaturkrigere som kanskje tror det hjelper å sitte og kjefte og være vred på nettet; noe politikere bryr seg det minste om. Jeg er sikker på at det var flere enn 600 som hadde hatt mulighet til å komme hvis de hadde giddet. Mange som jobber skift budde kommet om de ville, pensjonister, arbeidsledige etc. Jeg så jo folk som heller ville sitte på kafeene og pubene langs Karl Johan enn å delta. Disse burde ikke klage på strømprisene ihvertfall selv om jeg regner med at de gjør det. Regner med at flere valgte å prioroitere å sitte og se på dronningbegravelse i England også. Men det er jo bra å høre at du ville kommet om du kunne:)

Men jeg er redd slike FB-grupper består av 99,9% tastaturkrigere.

Det er nok riktig ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sosialist57 skrev (På 15.10.2022 den 16.36):

Det ser ut som vi skal slippe rasjonering men det er dyrt nok. Det blir en spennende vinter. Hvor skal energien komme fra. Det har vært en mild høst. Nå kommer kulden.  Det har heldigvis blitt regjeringsskifte som borger for atomkraft derfra. Det har mye å si. 

Nye atomkraftverk står ikke ferdig og klarre til bruk til vinteren. Tar nok lengre tid enn som så.

Lenke til kommentar
On 10/16/2022 at 11:50 PM, Musefella said:

Svenskene går ikke over lik for å forsyne Norge med strøm akkurat, men straks det er 1 øre forskjell andre veien så går kablene glovarme både til Sverige og Danmark.

 

Rart med det, hvordan vi alltid skal være best i klassen til å følge disse eu reglene.

Skjermbilde 2022-10-16 234855.png

Alt for å redde Tyskland vettu ikke minst støre må jo ha jobb om 2 år... Hvilken internasjonal organisasjon rømmer han til montro ? 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 20.10.2022 den 12.51):

Vinterdestinasjonene, hvor hyttefolket ikke har strømstøtte, går mot en mager vinter.

Hvem vil vel betale 10 000,- i uka for strømmen på hytta ?

Og som igjen vil få veldig negative konsekvenser for en bransje som tapte ganske mye inntekter på coronanedstengingene, altså reiselivsnæringen på populære vinterferiedestinasjoner. Jeg har ikke hytte så ingen behøver å komme med "du er bare opptatt av hytta di til meg"; det er definitivt ikke hytteeiere det er mest synd på, men det er jo ganske alvorlig for en næring som allerede har slitt grunnet politikerskapte nedstenginger av deres virksomhet i to år.

 

-Night- skrev (På 25.10.2022 den 8.38):

Alt for å redde Tyskland vettu ikke minst støre må jo ha jobb om 2 år... Hvilken internasjonal organisasjon rømmer han til montro ? 

Lobbyistjobb for de aller rikeste i verden slik som den nåværende klimaministeren beviselig har hatt?

Lenke til kommentar
On 11/1/2022 at 9:37 AM, Morromann said:

Og som igjen vil få veldig negative konsekvenser for en bransje som tapte ganske mye inntekter på coronanedstengingene, altså reiselivsnæringen på populære vinterferiedestinasjoner. Jeg har ikke hytte så ingen behøver å komme med "du er bare opptatt av hytta di til meg"; det er definitivt ikke hytteeiere det er mest synd på, men det er jo ganske alvorlig for en næring som allerede har slitt grunnet politikerskapte nedstenginger av deres virksomhet i to år.

 

Lobbyistjobb for de aller rikeste i verden slik som den nåværende klimaministeren beviselig har hatt?

Sikkert noe slik, men men får see  i vinter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...