Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ukens lille kveldsprosjekt (VW-nøkkel)


Anbefalte innlegg

Denne ukens lille kveldsprosjekt har vært å freshe opp nøkkelen på en gammel VW. Bilen er ikke verdt mange tusen, så istedet for å kjøpe en ny original-nøkkel, kjøpte jeg et billig kina-ettermarkedsskall og overførte all innmaten og nøkkelbladet. Noen bilder:

Før:

image.jpeg.8fe987e12e7f0e6e2dfec7abb1011d5a.jpeg    image.jpeg.d0c5e5feca31f069c9e1d94a8843071c.jpeg

Gammel nøkkel delt opp:

image.thumb.jpeg.682177e6213e01fef863c586b728760d.jpeg

Brukte aceton for å løse opp limet til startsperre-chipen så jeg fikk pirket den ut og flyttet den over til nytt nøkkelhus uten å knuse den:

image.thumb.jpeg.4eb1e6b699e47df53fccd298d0b83416.jpeg

Etter:

image.thumb.jpeg.5dde66e231e1d043816c75ab30de5a4d.jpeg        image.thumb.jpeg.f561fbf4c09c490a52bc34e4ef45f0a3.jpeg  

Har bestilt nytt VW-merke på eBay som kommer senere.

image.thumb.jpeg.e64146ccc2afcc8bdcaf4c1df044cd48.jpeg

"Fit & finish" på ettermarkedsskallet er ikke like bra som på en ny original nøkkel, men ble ihvertfall mye bedre enn den gamle slitte. Gøy å ha noen sånne småprosjekter av og til. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (24 minutter siden):

Prøvde å kjøpe skall for en Peugeot-nøkkel fra eBay. Så lik ut, men så dårlig kvalitet at det ikke var brukbart.

For en annen Peugeot-nøkkel kjøpe jeg bare brukt, og byttet elektronikk og spyd.

Jeg fryktet det du opplevde, så styrte unna de billigste alternativene fra eBay, aliexpress etc. og kjøpte denne istedet i tro og håp om at man får litt bedre kvalitet ved å betale mer: https://cdon.no/kjoretoy-bat-og-reservedeler/2-knappers-bilnokkelutskiftning-volkswagen-vw-golf-passat-p47707085  

I mitt tilfelle så merker man at dette ikke er originalt ved at spydet stikker noe ut når nøkkelen er slått sammen, og det er noen mm gap mellom kanten på spydet og kanten på nøkkelhuset. Sånn er det ikke med VAG sine original-nøkler. Selve kvaliteten på plasten, knappene og andre ting er ok. 

image.png.806647f4beda704e305fbc9b61322412.png

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...