Gå til innhold

Problemer med endring av NAT type 3 til NAT type 2


Anbefalte innlegg

Hei boys, har akkurat fått trådløst bredbånd fra allente. Har en zyxel av type EX5501-B0. Har problemer med nat type, ta jeg tester internettet på ps4 får jeg "NAT-TYPE 3" får ikke spilt online med andre. Vet noen hvordan leverandør endrer nat type på nettet? Hadde en zyxel ruter til et kobbernett før og hadde ikke disse problemene hadde NAT-TYPE 2 hele tiden men vi hadde den gamle ruteren. Håper noen kan komme med råd eller tips så jeg kan få endret til NAT_TYPE 2.

Mvh Jacob

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe med at de fleste tilbydere av trådløst bredbånd (altså mobilnettbasert) kjører CGNAT som standard og du får dermed ikke din egen unike IPv4 adresse på din ruter? Hos Telia må du f.eks. endre APN manuelt for å få en "mer brukbar" offentlig IP-adresse på ditt utstyr. Allente bruker vel Telenor sitt mobilnett, men om du kan bruke typiske Telenor-triks for å løse problemet ditt kan jeg bare spekulere i.

Lenke til kommentar
JacobBoy skrev (På 1.7.2022 den 17.56):

Hei boys, har akkurat fått trådløst bredbånd fra allente. Har en zyxel av type EX5501-B0. Har problemer med nat type, ta jeg tester internettet på ps4 får jeg "NAT-TYPE 3" får ikke spilt online med andre. Vet noen hvordan leverandør endrer nat type på nettet? Hadde en zyxel ruter til et kobbernett før og hadde ikke disse problemene hadde NAT-TYPE 2 hele tiden men vi hadde den gamle ruteren. Håper noen kan komme med råd eller tips så jeg kan få endret til NAT_TYPE 2.

Mvh Jacob

Har akkurat samme problem men inn i mellom får eg plutselig nat type 2 i en kort stund.  Har ringt og sagt i fra og dem har også noen som har problemer med det sa han. Men dem skal prøve å fikse det sa han.

Har også   problem med ustabil nett at plutselig synker hastigheten enormt laft og at eg plutselig mister forbindelsen i noen sec eller eg må ta en restart av antennen.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...