Gå til innhold

Spørsmål ang. skjerm til "daglig" bruk


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg er på jakt etter en ny skjerm til "daglig" bruk, og ikke gaming. Jeg driver for det meste med musikkproduksjon og surfing, men også videoredigering. 

Jeg driver å ser på gaming-skjermer da jeg har for inntrykk at de har de beste spesifikasjonene. 

Men det jeg blir litt usikker på, er hva jeg egentlig trenger. Jeg vil selvfølgelig har en 4K skjerm, men tror ikke budsjettet er helt der ennå. 
Jeg har sett meg ut en Samsung G5 Odyssey 32", men vil gjerne se på alternativer. 

-Hva er fordelen med en buet skjerm? 

-Er dette med responstid (ms) og Hz noe jeg burde fokusere på mtp. at den ikke skal brukes til gaming? Den skal kobles opp til en Mac Studio. 

// Takker for alle innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg kan svare på det ene spørsmålet ditt:

-Hva er fordelen med en buet skjerm? 

Selv tenkte jeg at det var unødvendig med en stor, buet skjerm. Så har jeg hatt dette på jobben (34'' buet DELL), og nå har jeg veldig lyst til å kjøpe det til hjemmekontoret også. I stedet for å styre med å ha 2-3 skjermer, kan en stor buet skjerm holde. Du kan ha flere ting oppe på en gang (på jobben min er det DELL Display Manager), som gjør det utrolig mye lettere å jobbe. F.eks. 3-4 vinduer oppe. Det er den største fordelen. I tillegg generelt enklere å navigere seg med èn stor skjerm. 


Edit: Ser du spør hva som er fordelene med BUET skjerm. Det er generelt litt mer behagelig, da man slipper å flytte seg/flytte øynene for mye når man skal se rundt på skjermen. 

Endret av FuM
Svarte ikke konkret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FuM skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg kan svare på det ene spørsmålet ditt:

-Hva er fordelen med en buet skjerm? 

Selv tenkte jeg at det var unødvendig med en stor, buet skjerm. Så har jeg hatt dette på jobben (34'' buet DELL), og nå har jeg veldig lyst til å kjøpe det til hjemmekontoret også. I stedet for å styre med å ha 2-3 skjermer, kan en stor buet skjerm holde. Du kan ha flere ting oppe på en gang (på jobben min er det DELL Display Manager), som gjør det utrolig mye lettere å jobbe. F.eks. 3-4 vinduer oppe. Det er den største fordelen. I tillegg generelt enklere å navigere seg med èn stor skjerm. 


Edit: Ser du spør hva som er fordelene med BUET skjerm. Det er generelt litt mer behagelig, da man slipper å flytte seg/flytte øynene for mye når man skal se rundt på skjermen. 

Takk for innspill! Trodde dette var en "gaming-greie", men kan se ut til at det kan fungere ganske greit til kontoret også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...