Gå til innhold

– Vis litt faens respekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kor mykje merksemd skal dei få som sender sånt få? Skal alle utviklarar klage når eit knippe fans eller anti-fans slår seg laus i eit kommentarfelt? Har du åpna for kommentarar eller brukar du Twitter så må du rekne med sånt som det der.

Det er mange slags folk der ute, nokre til og med litt ustabile, og med internett er det fritt fram å spre galle og det dei måtte finne på. Sånn er det berre og du blir aldri kvitt alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er også litt av den oppfatning at du tjener veldig lite som utvikler å irettesette fans eller ha offentlige utbrudd. Man har egentlig alt å tape på det. Bedre å ta den utblåsningen internt rundt kaffemaskina.

Det sagt, ikke veldig imponerende det folk klarer å lire av seg mot utviklere når det gjelder den hellige spillhobbyen sin på nett. Mye tragisk. Mye penis også tydeligvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange gamere klager når de ikke får spillet for nok, men sannelig så klager de også når det kommer for fort og ikke virker. Nesten så jeg skjemtes av å være gamer selv når så mange av oss oppfører seg som om det kun handler om deres syke behov for å få et spill...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Glemmer ikke en sak fra 2012 da jeg leste at utviklere i treyarch fikk draptrusler da de nerfet ett våpen i multiplayer. Etter det så er det ingenting som overasker meg om hvor langt noen fans er ville til å gå. Syns også det er kjipt å måtte vente mange år på ett spill som man gleder seg til men altså skjerpings. Slutt å oppfør seg som noen bortskjemte drittunger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (33 minutter siden):

Hvorfor skal man godta at de "få" ødelegger all konstruktiv debatt på internett? Folk burde si ifra langt mer og kreve at folk har et minimum av folkeskikk også på internett. Det er en tragedie for gamerforumene at man lar disse folkene holde på som de vil. Den stille majoriteten gidder ikke lenger delta. 

Kanskje jeg bare har blitt for gammel, men en del av gamerkulturen er virkelig ødeleggende og dessverre står resten bare å ser på at det skjer. 

Eg seier ikkje at dei skal ta over diskusjonen, fjern for all del om ein ikkje vil ha det der. Poenget mitt var at utviklarane ikkje treng blåse ut støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit at de gjør det. Noen må faktisk si ifra at det ikke er greit.

Ja, for all del, men eg går ut frå at folk flest forstår at det ikkje er greit å sende dickpicks, og dei som gjer det bryr seg neppe uansett.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Zeph said:

Ja, for all del, men eg går ut frå at folk flest forstår at det ikkje er greit å sende dickpicks, og dei som gjer det bryr seg neppe uansett.

Det handler ikke bare om dickpics, men om den ekstremt uhøflige og aggressive tonen som gjennomsyrer så mye av kommunikasjonen på gamingforum o.l. Det som går rett til utviklerne er ofte enda verre. 

Hver gang det blir slått ned på er det fok som forsvarer dem og sutrer om sensur og "ytringsfrihet". 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Zeph skrev (56 minutter siden):

Ja, for all del, men eg går ut frå at folk flest forstår at det ikkje er greit å sende dickpicks, og dei som gjer det bryr seg neppe uansett.

 

Alle kan overse en eller annen stygghet. Men på forum er det gjerne en konsentrasjon -- og kommer det tusenvis av slike så har det en ekstrem effekt på de som det omhandler. Sammen utgjør det psykisk vold, og slikt er ikke akseptabelt. På noe vis. 

Bedre å gjøre noe mot mobberen enn ofrene. 

Endret av .,.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...