Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med GPU Temp i spill


Anbefalte innlegg

Hei,

når jeg er i spill så går viftene i hundre konstant og støyer voldsomt som den aldri har gjort før (Kjøpt ny 2019)

Når jeg kun er på skrivebord, går alt som en vanlig dans, ingen støy. 

Jeg hadde den innpå et verksted der de mente at det trolig var viften på skjermkortet som var begynt å bli slitt. De ville helst ikke røre skjermkortet, altså bytte kjølepasta eller vifte. 

Det som kanskje overrasket meg mest er oppdagelsen jeg hadde i kveld. Når jeg var ingame viste Memory og hot spot 107 graderskjermkort.png.d099b3d932dfd19c00dbecc0c79bb3d1.png

og 3 sekunder etter jeg avsluttet spillet viste den bare 68 grader.

skjermkort2.png.c3da63731b721554da4aba460607e064.png

Hvordan kan den gå fra 107 til 68 grader på så kort tid? Er det noen som har peiling på hva det kan være og hva som er best å gjøre for å fikse dette? 

Til info har jeg veldig lite peiling på PC så takker for den som måtte ha svar til meg!

 

Endret av Bha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til forumet!

Vet du eksakt hvilket skjermkort du har, f.eks. om det er Asus ROG Strix RTX 2080 eller EVGA RTX 2080 FTW3?

Hvis ikke kan du sjekke med GPU-Z
https://www.techpowerup.com/gpuz/

...og trykke på "Lookup"-knappen.

Jeg lurer på modell for evt. å se om ny vifteenhet er tilgjengelig på nett (Ebay).

En slik temperaturøkning kan skje hvis en vifte begynner å bli slitt, som de sa på verkstedet. Jeg har selv opplevd det med et Asus GTX 780.
Ene viften stoppet over natten, og den andre viften gikk konstant på 100 % for å kompensere. Og dette skjedde under 2 år fra kjøp.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...